Get Adobe Flash player

MG ZR S2000

Az MG Szuper 2000-es autóját a korábban a Hyundai WRC programját felügyelő brit cég, az MSD építette meg. Történt mindez azután, hogy a kínai Nanjing Motors megvásárolta az MG-t, és úgy gondolta, a legjobban az autósporttal tudná járműveit reklámozni. A fejlesztés egy éves munkát követően 2007 nyarán fejeződött be. A karosszéria szélessége elérte a szabályok szerinti maximumot, az 1,8 métert. A kategóriában szokásos, kétliteres motor alapját az MG egy 1400 köbcentiméteres motorblokkja adta, az erőátvitelről az Xtrac rendszere gondoskodott.

Az MSD által vonzó alternatívaként kínált MG ZR S2000 csupán néhány nemzetközi versenyen vett részt, a teszteken problémamentesen üzemelő kocsi több ízben is megadta magát, számottevő eredményt nem ért el.

Műszaki adatok

Homologizáció: 2007.08.01.

 

Motor: 4 hengeres, 2 literes szívómotor, DOHC vezérlés, benzinbefecskendezés 

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 82,5 mm

Löket: 93,3 mm

Hengerűrtartalom: 1995 ccm

Teljesítmény: 270 LE (fordulatszám: 8500 1/min)

Maximális fordulatszám: 8500 1/min

 

Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, Xtrac 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású első és hátsó differenciálmű

 

Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl-hátul, Exe-TC háromutas állítható lengéscsillapítók hidraulikus ütközésgátlóval

 

Fékek:

Aszfalt (első): 355 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Aszfalt (hátsó): 295 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Murva (első-hátsó): 295 mm-es belső hűtésű féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Murva: 15 collos felnik

Aszfalt: 18 collos felnik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, egyedi, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Méretek:

Hossz: 4011 mm

Szélesség: 1800 mm

Tengelytáv: 2500 mm

Súly: aszfalt: 1150 kg; murva: 1200 kg (FIA minimum súly)

 

Andrew