Get Adobe Flash player

Korán bemutatkozott a Citroen R5-ös autója

Az újságírók és a szakma legnagyobb meglepetésére a Portugál Rally előestéjén, a Citroen Top Driver sorozat bemutatkozása alkalmával a Citroen Racing leleplezte a DS3 eddig titokként kezelt R5-ös demo változatát. A várakozások szerint az év vége felé került volna erre sor. A részletekről egyelőre gyér információk láttak csak napvilágot, de az nem kérdés, hogy a Citroen R5 esetében is a Citroen és a Peugeot között évek óta fennálló közös fejlesztést fogják alkalmazni. Ennek megfelelően az alapmunkálatok a Peugeot-nál indultak, a Citroen a Peugeot 208 T16 műszaki megoldásait alkalmazza saját karosszériájában.

A Citroen Racing vezetője, Yves Matton a következőket árulta el a bemutató alkalmával: „A Citroen ezzel az ügyfelek számára teljes versenyautó kínálatot nyújt, ami egy progresszív piramisként néz ki. Van R1-es, R2-es, R3-as és R5-ös autónk is. Az elgondolások szerint az R5 váltja a Szuper 2000-et, ez lesz a csúcskategória a nemzeti bajnokságokban és a WRC 2-ben. Régóta nem volt a Citroennek négykerékhajtású ügyfélautója (Saxo T4 és Visa 1000 Pistes). A DS3-as modellből készülő R5-ös lehetővé teszi számunkra, hogy a World Rally Car-ral szerzett tapasztalatunkat felhasználjuk egy ügyfélautónál.

A tervek szerint a kocsi nyilvános bemutatkozására a Rallye de France-on kerülne sor előfutóként, addig tesztprogram vár az autóra. 2014. január 1-én kerülne homologizálásra a kocsi, hogy a Monte-Carlo Rallye-n és a Qatar Rally-n rajthoz tudjon állni.

A Citroen DS3 R5 és a Peugeot 208 T16 közötti műszaki különbségekről nem tudok még semmit mondani, túl korai még ezekről beszélni. Lesznek különbségek, amikről később be fogunk számolni. Természetesen a karosszéria különbözik, de a fő elemek közösek lesznek az autókban. A projekt vezetője Alex Avril, Xavier Mestelan-Pinon, a Citroen Racing helyettes igazgatója azonban felügyeli a fejlesztési folyamatot, nemcsak a Citroennél betöltött pozíciója, de a World Rally Car-ok terén felhalmozott tapasztalata miatt is. Nyomon követi, hogy jó irányba megyünk-e.”

A Citroen a ralisportban korábban úgy szervezte aktivitását, hogy más kategóriákban szerepeljen, mint a Peugeot. Érdekes, hogy az R5-ös kategóriában egymás ellen fognak versenyezni. Arra a kérdésre, hogy ez egy új vállalati politika lenne-e, Matton így válaszolt:

„Ugyanazon a piacon fogunk versenyezni. Ami azt illeti, az ügyfelek eldönthetik, melyik autót szeretnék használni. Az egyetlen biztos dolog, hogy hivatalos csapatként nem fogunk egymás ellen küzdeni. A Citroen DS3 R5 egy olyan autó, amit az ügyfélprogram miatt hozunk létre. Arról, hogy mikor lesz a Citroen homologizálva és hogy ez a Peugeot után fog-e történni, nem tudok még semmit mondani. Ez inkább a Peugeot-n múlik, nem rajtam, de az is lehet, hogy egyszerre fog megtörténni.”

A fejlesztés ezen korai szakaszában Xavier Mestelan-Pinon csupán néhány technikai információt tudott megosztani: „A Citroen és a Peugeot körülbelül nyolcvan százalékban fog megegyezni. A motor és az erőátvitel ugyanaz lesz. A legfőbb különbség a karosszéria. A 208 hosszabb mind a teljes méret, mind a tengelytáv tekintetében, mint a DS3 és természetesen lesznek más, apróbb különbségek is, például a felfüggesztésben. Az erőforrás alapját sorozatgyártású egység adja, mivel az R5-ben nem engedélyezett a globális motor használata.”

 

Andrew