Get Adobe Flash player

Éjszakás műszak az M-Sportnál

 

Az M-Sport első csapata a 2002-es Monte-Carlo Rallye óta minden futamán szerzett gyártói világbajnoki pontokat. Ez 164 versenyt jelent. A 165. viadalon, a 2013-as Szardínia Rally-n a sorozat veszélybe került, miután a csapat mindkét autója komoly balesetet szenvedett a verseny első napján.

Evgeny Novikov a második szakasz első kanyarjában dobta el a Fiesta WRC-t, amikor kiderült, egy padlógázasnak jelölt jobb kanyar mégsem az, aminek felírták, Mads Ostberg pedig a nap utolsó, sötétben megrendezett gyorsaságiján esett le az útról, miután navigátora későn mondott be egy kanyart.

A jelenleg Qatar M-Sport World Rally Team néven futó alakulat vezetője, Malcolm Wilson Novikov összetört autójáról azt nyilatkozta, a legrosszabb, amit az utóbbi időben láttak. A sérülés olyan mértékű volt, hogy a rendelkezésre álló idő alatt nem tudták megjavítani a rendelkezésre álló időben, hogy az orosz versenyző és navigátora, Ilka Minor visszaállhasson a versenybe a következő napon.

Wilson elmondta, az ütközés következtében a tűzfal ráhajlott a bukócső első részére és a bal első felfüggesztés is megsemmisült. A sebességváltó megsérült, míg hátul a felfüggesztés tartórésze és a stabilizátor is eltörött, a futómű és differenciálmű összetörött.

Ostberg Fiestáját éjjel egy órakor szállították be a szervizparkba, és két órával későbbre rajtkész állapotba kellett volna kerülnie, hogy a szombati napon visszaállhasson a mezőnybe.

„Meg kell néznünk a fedélzeti kamerás felvételeket, hogy megértsük, mi is történt pontosan, de Mads elmondta, az autó blokkolt egy balkanyar előtti féktávon, és egyenesen lecsúsztak az útról” – mesélte Wilson. „Nem forogtak sokat, de a kocsi a tetején landolt. A legijesztőbb az volt, hogy sziklák közé estek, így Mads és Jonas nehezen tudott csak kimászni, ami mindig is aggasztó a legénység szempontjából. Az autó éjjel egy óra körül ért vissza a szervizbe, és azt láttuk, a legnagyobb probléma az, hogy megsérült a bukócső.”

A borulás során a legnagyobb ütést az A oszlopnál, Ostberg feje felett kapta a cső, így meg is sérült. „Normál körülmények között nem folytathatjuk, ha ilyen történik, de a csapat kész bukócsövet hoz magával az ilyen esetek miatt, és ki tudtuk cserélni a szélvédő mellett azt a részt, ami a legnagyobb ütést kapta.” Erre az M-Sportnak azért volt lehetősége, mert ők gyártják a bukócsőrendszert, így a javítást is maguk végezhetik.

„Normál esetben három óráig be kellett volna tennünk az autót a parc fermébe, de az FIA adott egy kis extra időt, mivel későn fejeződött be a nap. A teljes munka körülbelül három órát vett igénybe.”

Az M-Sport első embere nem győzött hálálkodni nyolc szerelőjének, akik reggel, mindössze egy óra alvás után ismét munkába álltak. „Ezek a srácok csodálatra méltóak. Megadták az esélyt, hogy folytassuk a rekordsorozatot. Tisztelegnünk kell a fiúk előtt, végigdolgozták az éjszakát, mondtam nekik, hogy a reggeli első szervizbe nem kell jönniük, de mindannyian itt akartak lenni.”

Rengeteg problémával megküzdve, de Ostberg végül célba ért, így meglett az M-Sport egyhuzamban elkönyvelt 165. pontszerzése is. És ez a sorozat folytatódhat tovább!

 

Andrew