Get Adobe Flash player

Toyota MR2

Amikor a Toyota ráébredt, hogy a Celica Twincam Turbo az afrikai versenyek kivételével nem túl versenyképes, a Toyota Team Europe (TTE) egy új kocsit kezdett el fejleszteni. A 600 lóerős MR2 a 222D kódnevet kapta, a gyár ezt a kocsit a B, illetve az S csoportos küzdelmekben való részvételhez szánta. Az autó mindössze megjelenésében hasonlított az MR2-re, hiszen az egy térhálós csővázra épült.

A koncepcióból mindössze három darab készült, ezekben annyi volt a közös vonás, hogy a motort mindegyikbe a hátsó tengely elé szerelték be. Az egyikbe keresztbe építették az aggregátot, ez a változat hátsókerékhajtású volt. A másik kettőben a motor elhelyezése hosszirányú volt, melyek közül az egyik szintén hátsókerékhajtást kapott. A másik változat az Xtrac-től rendelt erőátviteli rendszeren keresztül mind a négy kereket hajtotta. Az erőforrásról annyit tudni, hogy az turbófeltöltéses volt, arról, hogy ez a korábbi Celica TCT-ben szolgált, vagy a GTP pályaautóban használt motor volt-e, nincsen információ.

Az autó sajnos nem mutathatta meg képességeit, hiszen a B csoportot az 1986-os idény végén beszüntették.

Andrew