Get Adobe Flash player

Vendéglátás a rali világbajnokságon - Motorhome-ok

 

Motorhome-ok


A rali világbajnokság csapatainak a pompa és ragyogás ugyanolyan fontos, mint az, hogy autóik gyorsak legyenek.

A világbajnokság európai futamain amolyan barátságos háború zajlik manapság a britek, a franciák és a németek között, hogy kiderüljön ki – az M-Sport, a Citroen vagy a Volkswagen – a legstílusosabb a vendéglátás szempontjából.

Ha az ember körbenéz, rögtön megérti, az alakulatok miért is nem viszik el a messzi Amerikába, a hideg Svédországba, vagy akár Szardínia szigetére ezeket a hiperlétesítményeket. Az újonc Volkswagen persze ezt is bevállalta…

Kamionok, daruk, létrák, szerszámok, mindez szükséges a motorhome-ok felépítéséhez, ami nem kevesebb, mint négy napig tart, és ugyanennyi idő szétszerelni őket. Azt se feledjük, a rali világbajnokság szervizparkjait a Forma-1-gyel ellentétben általában nem biliárdasztal simaságú terepen létesítik.

Lenyűgöző, hogy a csapatok mit meg nem tesznek vendégeikért. Először is a puszta mérete és a komplexitása tűnik fel: mindegyik kétszintes, súlya nagyjából nyolcvan tonna. Hatásos a Volkswagen a bemutatkozása, már az első szezonjában két ilyen építményt visz magával, melyeket egymás mellett helyez el.

A második dolog, hogy mennyi energiát igényel ezeknek az építése az állványozással és bevezetékezéssel együtt, figyelve arra, hogy használatuk baleset- és zökkenőmentes legyen. Az M-Sport brit bázisáról nyolc kamionnal szállítja a felszerelést a versenyek színhelyére, ezek többsége viszi a különböző acélszerkezeteket, gerendákat és segédanyagokat, azt pedig csak Isten tudhatja, hogy mennyi anyára illetve csavarra van szükség a füstös üvegű óriásszerkezetek összeépítéséhez, melyek emeletén a versenyzők pihenését külön szobák szolgálják.

A harmadik, de legfontosabb kérdés természetesen a vendégek számára felszolgált ételek minősége. Hogy ne okozzanak csalódást, aprólékos előkészület előzi meg az ennivalók elkészítését, melyet nemcsak a vendégek, de a pilóták, a navigátorok és a csendes hősök számára (nem csak a mérnökök és a szerelők, de a konyhai személyzet előtt is meg kell hajolni, akik napirendje általában reggel fél hatkor kezdődik és este kilencig tart, ami azt jelenti, az elsők között érkeznek és utolsóként távoznak).

A Citroen séfjeinek önéletrajzában az az érdekesség található, hogy a szlovéniai francia nagykövetségtől kezdve filmstábok tagjainak és világhírű rocksztároknak is szolgáltak fel ételeket. Ha a kulináris élvezetekről van szó, a világon nincs büszkébb nemzet a franciáknál, így nem meglepő, hogy a Citroen igyekszik megtartani mágikus gall ízlésvilágát.

A franciák hazai versenyükön, a Rallye de France-Alsace-on, ahol kilencszeres világbajnokuk, Sebastien Loeb érzelmes búcsút vesz a rali világbajnokságtól, ezerötszáz vendéget fognak etetni és itatni birodalmukban, mely ívelt tetővonala miatt a The Wave (A Hullám) nevet viseli. A Volkswagen valószínűleg még nagyobb számot fog produkálni Németországban és vélhetően Franciaországban is, ami globális központjuktól nincsen sok ezer kilométeres távolságra, ráadásul sztárjuk, Sebastien Ogier hazai pályája is lesz.

Végezetül, úgy tűnik, hogy a csirkehús és a tészta a főszakácsok legnagyobb barátja, erről az M-Sport bevásárló listája is tanúskodik: 80 kilogramm csirkehús, 100 kiló tészta, ezen kívül 100 kiló burgonya, amit beszereznek egy-egy versenyhétvégére. Ehhez sok-sok bevásárlókocsi kell a helyi szupermarketben. A hozzávalók többségét a futam helyszínén szerzik be, de nem mindent. A legtöbb országban a csapvizet jobb elkerülni. Ez az, ami miatt az M-Sport minden viadalra tízezer palack vizet visz el.

 

Andrew