Murvás specifikáció, aszfaltos specifikáció - Autóátépítés 75 perc alatt
Autóátépítés 75 perc alatt
Technikai előzetes a wrc.com-tól a 2013-as rali világbajnokság egyetlen vegyes felületű versenyét, a Spanyol Rally-t megelőzően:
Miközben a csapatok és versenyzők az év utolsó aszfaltos szakaszaira készülnek, a Spanyol Rally egy extra kihívást is tartalmaz, mivel vasárnap az aszfaltos utakat murvás gyorsaságik fogják váltani. Ez azt jelenti, hogy a gyors, merev, országúti versenygépeket magasabb, lágyabb terepváltozatú autókká kell alakítani. Erre a verseny keretein belül, szombaton este egy hetvenöt perces flexi szerviz során kerül sor.
Jari-Matti Latvala:
„Alapvetően a teljes erőátvitelt és felfüggesztést ki kell cserélni, ami egy nagy munka.”
Mads Ostberg:
„Ez általában az egyik hétről történik a másikra. Néha jó móka, ha egyik napról csináljuk a másikra.”
Evgeny Novikov:
„Nagyon gyorsan kell átállnunk. Mindenkinek ugyanaz lesz. Érdekes lesz azt figyelni, hogy a versenyzők az aszfalt után hogyan tudnak alkalmazkodni a murvához.”
A csapatoknak mindössze 1 óra 15 perc alatt kell kicserélni a felfüggesztést, fékeket, erőátvitelt, differenciálműveket, kormányművet és természetesen felrakni a murvára való felniket, gumikat. Ez komoly erőfeszítés, nézzük, hogyan is történik ez:
Azért, hogy időt nyerjenek, a felfüggesztést, a kormányművet és a fékeket nem külön, hanem egy egységként, egyben szerelik le az autóról úgy, hogy az a főbb alkatrészeket magában foglalja. Ezt követően megy a helyére és kerül felcsavarozásra a murvás felszerelés. A legtöbb murvára való alkatrész már rajta van ezen az egységen. A differenciálműveket és a sebességváltót külön cserélik, így a leggyorsabb.
Ezek a srácok hetvenöt perc alatt megcsinálják mindazt, amihez egy átlagos műhelyben minimum három nap kell.
Andrew
2013. október 20.