Get Adobe Flash player

Murvás specifikáció, aszfaltos specifikáció - Autóátépítés 75 perc alatt

 

Autóátépítés 75 perc alatt

 

Technikai előzetes a wrc.com-tól a 2013-as rali világbajnokság egyetlen vegyes felületű versenyét, a Spanyol Rally-t megelőzően:

 

Miközben a csapatok és versenyzők az év utolsó aszfaltos szakaszaira készülnek, a Spanyol Rally egy extra kihívást is tartalmaz, mivel vasárnap az aszfaltos utakat murvás gyorsaságik fogják váltani. Ez azt jelenti, hogy a gyors, merev, országúti versenygépeket magasabb, lágyabb terepváltozatú autókká kell alakítani. Erre a verseny keretein belül, szombaton este egy hetvenöt perces flexi szerviz során kerül sor.

 

Jari-Matti Latvala:

„Alapvetően a teljes erőátvitelt és felfüggesztést ki kell cserélni, ami egy nagy munka.”

 

Mads Ostberg:

„Ez általában az egyik hétről történik a másikra. Néha jó móka, ha egyik napról csináljuk a másikra.”

 

Evgeny Novikov:

„Nagyon gyorsan kell átállnunk. Mindenkinek ugyanaz lesz. Érdekes lesz azt figyelni, hogy a versenyzők az aszfalt után hogyan tudnak alkalmazkodni a murvához.”

 

A csapatoknak mindössze 1 óra 15 perc alatt kell kicserélni a felfüggesztést, fékeket, erőátvitelt, differenciálműveket, kormányművet és természetesen felrakni a murvára való felniket, gumikat. Ez komoly erőfeszítés, nézzük, hogyan is történik ez:

Azért, hogy időt nyerjenek, a felfüggesztést, a kormányművet és a fékeket nem külön, hanem egy egységként, egyben szerelik le az autóról úgy, hogy az a főbb alkatrészeket magában foglalja. Ezt követően megy a helyére és kerül felcsavarozásra a murvás felszerelés. A legtöbb murvára való alkatrész már rajta van ezen az egységen. A differenciálműveket és a sebességváltót külön cserélik, így a leggyorsabb.

Ezek a srácok hetvenöt perc alatt megcsinálják mindazt, amihez egy átlagos műhelyben minimum három nap kell.

 

Andrew

 

2013. október 20.