Get Adobe Flash player

Murvás specifikáció, aszfaltos specifikáció - Váltás murváról aszfaltra

 

Váltás murváról aszfaltra

A Deutschland Rallye-val elkezdődik a 2014-es rali világbajnokság aszfaltos szekciója, a szezon hátralévő öt futamából kettő teljes egészében ezen a felületen fut, míg a Katalán Rally-n két nap zajlik ezen a borításon.

A World Rally Car-ok emiatt teljesen más beállítással kell, hogy elrajtoljanak ahhoz képest, mint ahogyan a világbajnokság murvás állomásain futnak. A Volkswagen 95 milliméterrel engedi lejjebb a Polo R WRC-t. Nem csak a hasmagasság, de a futómű keménysége is változik, az más típusú rugóstagokkal sokkal merevebb, mint előzőleg volt. A mély barázdákkal rendelkező 15 coll átmérőjű és 215 milliméter széles futófelületű murvás abroncsokat 18 collos, 235 milliméter széles, kevésbé rovátkolt gumik váltják. A nagyobb kerekek nagyobb féktárcsák beszerelését teszik lehetővé, a 300 milliméter átmérőjű egységek helyett 355 milliméteresek szerelnek be elöl, ahol akár vízhűtés is alkalmazható.

A futamon rajthoz álló versenygépek alapspecifikációjában nem lehet különbség ahhoz képest, mint amiket a csapatok Szardínián, Lengyelországban vagy éppen Finnországban használtak. „Ezek ugyanazok az autók” – erősíti meg Didier Clement, a Citroen Racing fő operációs mérnöke. „Mivel adott a korlátozás, a két párosunk hat karosszériát használhat a szezon során, nincs külön karosszéria az aszfaltos fordulókra. Az egyetlen különbség a rugóstagokban, a lengéscsillapítókban, a fékekben, a lengőkarokban és a nyomtávrúdban van.”

A francia csapat a Mosel völgyében és a baumholderi katonai bázison készült a világbajnokság német futamára. „Az autónak könnyen vezethetőnek kell lennie, hogy a pilóta magabiztosan érezze magát és nyomhassa a szőlőhegyeken átvezető gyors szakaszokon. Megpróbáltuk fejleszteni a tudásunkat azzal kapcsolatban is, hogy hogyan válaszolnak a gumik a különböző időjárási körülményekre” – mondta el Clement.

„Mindenkinek – a technikusoknak, a mérnököknek és a párosoknak is – fontos a szezon ezen része” – mondta el Yves Matton, a Citroen Racing igazgatója. „Újra meg kell barátkoznunk a körülményekkel, amiket a 2013. októberi Francia Rallye óta nem tapasztaltunk. A tesztelés ugyanolyan fontos a versenyzőknek, mint a csapat többi részének. Újra kell élesíteni a reflexeket a szezon első aszfaltos versenyére történő felkészülés alkalmával.”

A pilótának ugyanolyan fontos tehát a vezetési stílusát az aszfaltos burkolatra adoptálni, mint amennyire fontos az autó átépítése, mivel ez a siker kulcsa a kemény felületen. A csúszkálás nem megengedett, sajnos…

 

Andrew

 

2014. augusztus 18.