Get Adobe Flash player

Katalán Rally 2013 - Latvala vezet, Sordo taktikázik

A Katalán Rally 2. napja

 

A spanyol világbajnoki futam másnapján hat szakaszra került sor, melyek között öt hagyományos és egy utcai gyorsasági szerepelt. A versenytáv 155 kilométert tett ki. Mivel a vasárnapi rajtsorrend a verseny nyolcadik szakaszát követő állás szerint lesz, az élmezőnytől azt várta mindenki, hogy ezt a napot taktikázással töltik.

Reggel ez még nem látszott, Sebastien Ogier ugyan vesztett néhány másodpercet előnyéből, de még mindig az élen volt. A colldejoui gyorsasági céljába azonban bal első defekttel érkezett, miután egy füves részen keresztülment, ahol megütötte valami a Volkswagen kereket. Ogier a beíróval viccesen azzal kezdte, hogy ez taktikája része, de ő is tisztában volt azzal, hogy az ötven másodperces hátrány lefaragásához innentől kezdve nagyon rá kell kapcsolnia.

A friss világbajnok pechjének köszönhetően csapattársa, Jari-Matti Latvala és a citroenes Dani Sordo holtversenyben találta magát az élen.

A szerviz után a híres, 42 kilométeres El Priorat szakasz következett újból, aminek céljában délelőtt 600 °C-os féktárcsa- és 100 fokos gumihőmérsékletet mértek az autókon. Latvala egytized másodpercet adott spanyol riválisának, aki a következő szakaszon elővette az előző nap megszerzett taktikai fegyverét, és hagyta, hogy Latvala legyen az élen. Emiatt a finnek kell a söprögető szerepét játszania másnap. Latvala mindent megtett a nyolcadik szakaszon a részsikerért, de Ogier és Neuville is jobb időt futott, a Power Stage pontokat így ez a hármas érdemelte ki fordított sorrendben.

A Volkswagen Motorsport finn pilótája a saloui városi speciált követően 1,6 másodperces előnnyel várhatja az utolsó napi rajtot Sordo előtt. Fél perc lemaradással követi őket Thierry Neuville. A belga délelőtt még mindig küszködött autójával, a nap közbeni szervizben azonban állítottak a Fiestán, amitől teljesen más érzés lett annak vezetése Neuville szerint. Ezt a Power Stage győzelem is igazolta.

Defektje után Ogier feljött a negyedik helyre, őt az egymással nagy csatát vívó Mikko Hirvonen és Evgeny Novikov követi. Hirvonenék reggelre lágyítottak a DS3-on, de a pilóta szerint kicsit túllőttek a célon, délután pedig a gumikopásra panaszkodott.

Neuville-hez hasonlóan Mads Ostbergnek is az alulkormányozottsággal gyűlt meg a baja. A norvég nap közben emiatt kicsit növelte a Ford hasmagasságát, valamint keményített az első futóművön. A nyolcadik helyen álló Martin Prokop mögött Hayden Paddon található. A WRC-s újonc sem érzett rá a beállításokra még, ráadásul az egyik szakaszon eltalált egy követ, megsérült a jobb első felnije, de szerencsésen megúszta az esetet. Nem ért célba ugyanakkor sem Andreas Mikkelsen, sem Nasser Al-Attiyah, mindketten lecsúsztak az útról, helyben hagyva technikájukat.

Robert Kubica az abszolút tízedik, egyben vezeti a WRC 2-t, ahol Sepp Wiegand a második, Yazeed Al Rajhi a harmadik. Elfyn Evans a második helytől búcsúzott, amikor Salouban kiütötte autója futóművét.

A WRC 3-as kategória értékelésében továbbra is Enrique Garcia Ojeda áll az élen Mohammed Al Mutawaa és Mohammed Al Sahlawi előtt. A Junior WRC mezőnyében Jose Suarez, és Pontus Tidemand ugyanabban a kanyarban dobta el Fiesta R2-jét. Az értékelésben a legjobb három sorrendje: Yeray Lemes, Marius Aasen és Sander Parn.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 6min 8.9sec
2. Dani Sordo Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1.6s
3. Thierry Neuville Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC +29.3s
4. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +46.5s
5. Mikko Hirvonen Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +57.8s
6. Evgeny Novikov Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +57.9s
7. Mads Ostberg Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 28.4s
8. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +3m 6.7s
9. Haydon Paddon Qatar M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 8.6s
10. Robert Kubica Citroen DS3 RRC +4m 7.6s

 

Andrew


2013. október 26.