Get Adobe Flash player

A Hyundai rali üzeme

 

Bemutatkozik a Hyundai Motorsport rali világbajnoki csapatának vezetője, Alain Penasse és az ő új gyára.

 

A Hyundai Motorsport megnyitotta alzenaui létesítményének kapuit, a WRC csapat vezetője, Alain Penasse pedig lehetőséget adott arra, hogy a koreai vállalat új autósport tevékenységébe mélyebb betekintést nyerhessenek az érdeklődők. „Alzenau körülbelül ötven kilométerre fekszik Frankfurt-am-Maintól és a repülőtérről, ami normál esetben nagyjából harminc perc autóval. A Hyundai Europe főhadiszállása Offenbachban helyezkedik el, ez félúton van a versenyrészleg és a reptér között, a vállalat műszaki része pedig Rüsselsheimben létesült. Utazás szempontjából a frankfurti térség ideális bázis egy ralicsapat számára.”

Hat hónappal ezelőtt az épületek üresen álltak. Február 1-én kezdődött minden, akkor a korábban a Párizsi Motor Show-n bemutatott autó volt csak egyedül az épületben! A választott helyszínen eredetileg napelemeket gyártottak, ebben minden szükséges ipari szellőztető rendszer megvolt már. Készen állt tehát arra, hogy a munka elkezdődjék. Jelen pillanatban körülbelül négyszerese a kapacitás, mint amire a csapat aktuális működéséhez szükség lenne. „Nagyjából nyolcezer négyzetméter a teljes gyár, körülbelül hatezer négyzetméter a technikai terület, aminek fele került berendezésre már, körülbelül kétezer négyzetméter áll rendelkezésre az irodáknak, egy a marketing és csapatvezetés számára különálló szárnynak és egy másik az adminisztrációnak. További tízezer négyzetméter az, ami használható majd a jövőben.

A fő üzem kialakítása széleskörű. Tíz beállással rendelkezik, négy van jelenleg a tesztautóknak és hat a versenyautóknak. Emellett helyezkedik el az összeszerelésre szolgáló részleg, az elektronikai és a minőségbiztosítási tevékenységekre szolgáló terület, míg egy motorfékpad és a felfüggesztések tesztelését szolgáló pad az év vége előtt kialakításra kerül. A munkák többsége a lehetősek szerint házon belül zajlik. A területen egy karosszériás és egy forgácsoló műhely is található. A karosszériák az indiai Chennalból érkeznek, mivel az ottani gyártósoron készülnek a csapat számára elvárt háromajtós autók. A karosszériákat aztán Franciaországban, a Matternél szerelik készre. Az alapmotor Koreából jön, a motorfejlesztés a Hyundai Namyangban lévő kutatás-fejlesztési osztályának és francia Piponak a közös munkája. Az erőforrással kapcsolatos munkákat Alzenauból koordináljuk, a Pipóval történő együttműködés azért indult útjára, mivel a saját létesítményünk még nem berendezett ahhoz, hogy ezt a munkát el lehetne végezni.”

A Hyundai jövőt érintő tervei szerint az alzenaui létesítmény több lesz, mint csak hogy a WRC építését szolgálja. Az elképzelések szerint a Hyundai fiatalosabbá, sportosabbá kívánja tenni az arculatát. Egy nagyteljesítményű utcai autó fejlesztése és részleges gyártása is itt fog megtörténni. Jelenleg azonban a kétautós világbajnoki csapaton van a hangsúly. Ez egy hosszútávú vállalás. „Ilyesfajta elkötelezettséget nem lehet csak egy évre vállalni. E mögött a projekt mögött sokkal több van, mint csak a rali világbajnokság. A Hyundai Motorsport a koreai Hyundai Motor Company leányvállalata. Mindegyik alkalmazott a Hyundai-hoz tartozik, nem pedig egy privát, független vállalaté. A Hyundai Motorsport elnöke, Choi Úr itt van minden nap Alzenauban, és közvetlen összeköttetésben áll a Hyundai alelnökével, aki a koreai cégvezetés tagja.”

Ennél is érdekesebb talán, hogy a rali világbajnoki program hogyan halad. Az alzenaui munkálatok középpontjában a rali világbajnoki program áll. A 2014-ben használandó autó homologizációjának október végére készen kell állnia. „A mostani hónapnak a vége igencsak kritikus, a háromezer kilométernyi teszt után – ebből 750 aszfalton, a többi murván zajlik – véglegesíteni kell mindent. Franciaországban, Spanyolországban, Finnországban és Németországban teszteltünk eddig.”

A két meg nem válaszolt nagy kérdés jelenleg, hogy kik lesznek a világbajnoki csapat pilótái 2014-ben, illetve hogy miért fejlesztik a 2014-es kocsit, hogyha az csupán egy évig lesz használatban. Előbbi kérdés továbbra is megválaszolatlan marad. „A pilótákról: senkivel sem kötött még szerződést a Hyundai. Thierry Neuville-nél akadt meg a piac, az ő döntésére vár mindenki. A Hyundai-nak előszerződése sincs senkivel, tárgyalunk mindenkivel, de döntést nem hoztunk még. Jó lenne megegyezni valakivel október végéig, de amíg nem állapodott meg a többi versenyző sem, nem kell túlságosan aggódnunk.”

Ami a 2015-ös autót illeti, Penasse ennyit árul el csupán: „A döntés, hogy melyik modell szolgál a 2015-ös autó alapjául, még mindig megfontolás alatt van. Az első évben, 2014-ben az a feladatunk, hogy sokat tanuljunk és hogy fejlesszük a 2015-ös kocsit. Az az elsődleges számunkra, hogy 2015-ben egy olyan autóval legyünk jelen, ami képes a győzelemre. Nem elsőszámú prioritás 2014. Ha jó eredményeket érünk el jövőre, boldogok leszünk, de ha nem tudjuk megszerezni azokat a versenyzőket 2014-re, akiket akarunk, nem lesz vége a világnak. Annak, hogy a jelenlegi autóval állunk neki 2014-nek, minthogy várnánk 2015-ig az új autóval, az az oka, hogy a csapatnak időre van szüksége, mint ahogyan a Volkswagennek is, akik a Skodával töltöttek némi időt. Tudtuk, amikor elkezdtük építeni a teljes struktúrát, lehetetlen az, hogy versenytevékenységünk legyen, hogy a legjobb versenyzőink legyenek és egy új csapattal minden azonnal összeálljon. A prioritás azon volt, hogy egy kompromisszumos kocsival kezdjük el a 2014-es évet, tökéletesítsük kapcsolatainkat a megbízható beszállítókkal, akik nem jelentenek kockázatot a munkánkban, legyen egy többé-kevésbé versenyképes autónk, aztán 2015-öt egy üres lapról tervezett autóval kezdjük meg. Száz emberünk van. Nagyobb részük sohasem dolgozott együtt. Hónapokba telik mindegyiküknek, hogy az együttműködés jól menjen.”

 

A Hyundai Motorsport vezetősége:

Elnök: Gyoo-Heon Choi

Igazgató: Michel Nandan

Rali világbajnoki csapatvezető: Alain Penasse

Műhelyvezető: Ernst Kopp

Főtervező: Bertrand Vallat

Marketing és PR igazgató: Stefan Ph. Henrich

 

Andrew