Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota GT86 CS-R3 - Közel a Toyota GT86 bevetése

 

Közel a Toyota GT86 bevetése

A Toyota Motorsport GmbH megerősítette, hogy az utolsó simításokat is elvégezték a hátsókerékhajtásos GT86 CS-R3-as raliautójukon, így az versenykörülmények között is bemutatkozhat ebben az évben.

A CS-R3 prototípusát tavaly augusztusban mutatták be, azóta egy kiterjedt tesztprogramot végzett vele a Toyota versenyrészlege, hogy optimalizálja a kocsit és meghatározza annak a kitnek a végső specifikációját, ami a privát versenyzőkhöz és csapatokhoz kiszállításra kerül majd.

Az aprólékos fejlesztések mind a murvás, mind az aszfaltos teljesítményen javítottak, ugyanakkor a megbízhatóság és a tartósság elsőszámú fontosságú volt, hogy az autó egy költséghatékony versenyzési formát biztosítson egy szezon folyamán és hosszabb távon is.

A CS-R3 máris rendkívüli népszerűségre tett szert a hátsókerékhajtásos erőátviteli rendszerének köszönhetően, ami egy kétliteres 238 lőerős boxermotorhoz és egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltóhoz csatlakozik. A csomag látványos autózáshoz teremt lehetőséget.

Az első autók az eredeti prognosztizáláshoz képest később, májusban kerülnek kiszállításra az ügyfelekhez, hogy végrehajthassák azokat a fejlesztéseket, amiket a tesztelések során meghatároztak. A TMG emiatt meghosszabbította a kedvezményes bevezetési időszakot. A CS-R3 kitje az aszfaltos, illetve a murvás specifikációval is 79 ezer euróba (plusz ÁFA) kerül annak, aki 2015. április 24-ig megrendeli azt. Ez 5 ezer eurós kedvezményt jelent a listaárhoz képest. A CS-R3 kitje tartalmazza a GT86 karosszériát, az erőátvitelt és minden mechanikus elemet, ami az autó összeépítéséhez szükséges.

Az FIA R3-as kategóriája szerinti homologizációra július elején fog sor kerülni, ezt követően a CS-R3-as autók jogosultak lesznek részt venni nemzeti és nemzetközi raliversenyeken, beleértve a rali világbajnokságot is.

A rajongók július 4-én láthatják először versenyben a CS-R3-at, a Hannover közelében megrendezésre kerülő Niedersachsen Rally-n tíz ilyen kocsi fog rajthoz állni az új HJS TMG CS-R3 Trophy keretében. Az első jelentkezők megvannak már a sorozatra, ami ötezer eurós pénzdíjazást, valamint más jutalmazást is kínál az egyes futamokon. A Trophy a következő három szezonban biztos, hogy megrendezésre kerül.

„Ez egy jelentős mérföldkő a GT86 CS-R3 történetében, ami egy lépéssel közelebb visz az autó versenyszerű bemutatkozásához” – mondta el Nico Ehlert, a TMG ügyfélszolgálatának főmérnöke. „Hatalmas erőfeszítéseket tettünk a tesztelési és fejlesztési programba, hogy egy gyors, megbízható és látványos kocsit biztosítsunk a versenyzők és rajongók számára. Mint mindig, számos kihívás van egy új autó fejlesztése során; ebben az esetben rengeteg munkánk volt azzal, hogy a hátsókerékhajtásos kocsit a szabályokhoz igazítsuk, amiket az elsőkerékhajtásos autókat szem előtt tartva írtak. Különösen fontos a TMG számára, hogy az autóink felnőjenek az ügyfeleink magas elvárásaihoz, úgyhogy az eredetileg tervezettnél egy kicsit több időbe került, hogy befejezzük a homologizációs folyamatot. Ez azt jelenti, hogy most már van egy olyan autónk, ami, úgy gondolom, meghaladja az ügyfeleink várakozásait és szórakoztató lesz a rajongók számára.”

 

Andrew

 

2015. február 6.