Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota GT86 CS-R3

 

A Toyota bemutatta új raliautóját

A Toyota megerősítette, ügyfélprogramjának részeként építi GT86-os sportautójának raliváltozatát.

Az orrmotoros, hátsókerékhajtásos, Subaruval közösen fejlesztett bázisautót az R3-as előírások alapján alakítják át, a kocsi privát ügyfelek számára lesz elérhető, a kiszállítások a 2015-ös szezonra várhatók.

A TMG GT86 CS-R3 kódnévvel jelölt boxermotoros autó hatsebességes szekvenciális váltóval, korlátozott zárású differenciálművel, módosított kétliteres erőforrással, versenyzésre alkalmas fékekkel és más átalakításokkal készül. A Nürburgringen megrendezésre kerülő VLN sorozatban használt TMG GT86 CS-V3 pályaautó tapasztalataiból merítve a TMG mérnökei azt tervezik, az alapautót „a szabályok adta lehetőségeken belül a maximális szintre” alakítják át.

A TMG GT86 CS-R3-mal privát ügyfeleket céloznak meg, az autó rajthoz állhat az FIA által jóváhagyott versenyeken, köztük világbajnoki futamokon is. A teljes specifikációt és az árakat a következő hónapokban teszik közzé.

„A ralisport a vérünkben van, így nagyon izgalmas, hogy bejelenthetem, kiterjesztjük ralisporttal kapcsolatos tevékenységünket” – mondta el Nico Ehlert, a TMG ügyfélrészlegének főmérnöke. „A kilátások szerint a GT86 CS-R3 a gyorsasági szakaszok egy izgalmas autója lesz. A hátsókerékhajtással látványos akciókra számíthatunk, ami biztosan szórakoztató le a versenyzők és hasonlóképpen a nézők számára.”

A TMG GT86 Cup és a TMG GT86 CS-V3 pályaautókkal szerzett tapasztalatunk segítségével az elmúlt években erős infrastruktúrát építettünk az ügyfél autósport programunk számára. Ebből táplálkozunk, hogy egy megbízható, biztonságos és nagyteljesítményű kocsit, valamint az elvárt technikai támogatást tudjuk nyújtani ügyfeleink számára.

Nagy igényekre számítunk, azt várjuk, hogy a 2015-ös szezon kezdetétől rengeteg GT86 CS-R3-as raliautót lássunk verseny közben.”

A Toyota által kiadott közlemény szerint „a bejelentéssel a TMG megerősíti az autósport és a ralisport ügyfél szempontú elkötelezettségét, mindkét irányzat kulcsfontosságú a hosszútávú üzleti stratégiában”. A már bemutatott belépő szintű raliautóval, a Yaris R1A-val, melyet japán versenyeken a cég elnök-vezérigazgatója, Akio Toyoda is vezetett, valamint a globális világmotor folyamatban lévő fejlesztésével a Toyota Motorsport GmbH folyamatosan bővül, gyarapítja tudását a ralisport területén és épít a sportágat illető büszke történelmére. A TMG léte a ralisporton alapul, története Toyota Team Europe-ként Kölnben indult 1979-ben. Az Ove Andersson vezette cég volt a Toyota ’80-as, ’90-es évekbeli rali világbajnoki sikereinek fő mozgatórugója, megnyerve négy egyéni és három gyártói világbajnoki címet.

 

Andrew

 

2013. november 11.