Hírek: Renault Clio R3T - Csúszott a debütálás
Csúszott Renault Clio R3T debütálása
A tervek szerint a június utolsó hétvégén megrendezett Skót Rally-n mutatkozott volna be Jukka Korhonennel a volánjánál a Renault Clio R3T.
Az előző szériás Clióból épült szívómotoros – nagy népszerűségnek örvendő, összesen 380 példányban készült – versenygépet váltó ötajtós masina 1,6 literes turbófeltöltéses erőforrása a Renault állítása szerint 242 lóerős teljesítmény leadására képes, de a privát versenyzők számára ennél is figyelemreméltóbb dolog, hogy a motor négyezer gyorsasági kilométeren keresztül nyúzható mindenféle nagyobb revízió nélkül. Ez rekord az R3-as kategóriában.
A bemutatkozás megtörtént, de Korhonen az 1-es rajtszámú Clio R3T-vel versenyen kívül futott csupán, így a szakaszidőit sem adták ki. Az R3-as újdonságot emiatt a közvéleménynek egyelőre nem volt lehetősége összehasonlítani a konkurens Citroen DS3 R3T-vel.
Chris Ingram, a Renault brit pilótája a Skót Rally-val egy időben megrendezett Goodwoodi Sebességfesztiválon a superally.hu-nak elmondta, hogy előző kedden próbálhatta ki a szekvenciális – opcionálisan a kormányoszlopról működtethető – váltóval szerelt Cliót. Az idén az Európa-bajnokság junior sorozatában vitézkedő versenyző szerint a kocsi motorja nagyon erős és nyomatékos, az autót könnyű vezetni, a rövid tengelytávú Twingo R2-höz képest nagyon nyugodtan viselkedik. Bár csak egy rövid próbát tehetett korábban a konkurens turbós R3-as géppel murván, Ingram szerint a Clio versenyképesebbnek ígérkezik annál.
A pletykák szerint a Renault az egyik gyár, mely a rali világbajnoksághoz történő csatlakozást fontolgatja, bár a cég hagyományosan a privát versenyzők kiszolgálását tartja fontosnak a ralisportban.
Andrew
2014. július 7.