A WRC 2-es sorozat Production Car kiírásában részt vevő Max Rendina navigátorként nevezett a Finn Rally-ra. Az olasz pilóta nem adott magyarázatot, értetlenséget kiváltva a szakma és a szurkolók körében is.
A Finn Rally a szezon egyik legkiemelkedőbb viadala, a végsebesség eléri a 200 kilométer/órát is a futam szakaszain. A skandináv verseny egyaránt kihívás a pilóta, a navigátor és a mérnök számára is.
Hogyan is zajlik az FIA munkája? Jarmo Mahonen mesél
Manapság a promóter csendben dolgozik a színfalak mögött, a rali világbajnokság gyártói pedig hangosan közlik, mi az, amit szeretnének. Emiatt nehéz megérteni, hogy hogyan működnek az FIA folyamatai.
A raliversenyzők előszeretettel vágják le a kanyarokat. Az FIA 2014-ben szigorított az ezzel kapcsolatos szabályokon, az autók a kijelölt pályát a kanyar belső szélétől nem hagyhatják el egy autószélességnyi távolságnál nagyobb mértékben.
Minthogy megvédje a fejüket, a rali világbajnokság versenyzői azt is szeretnék, hogy bukósisakjuk jól is nézzen ki. Ez sok munkát igényel az airbrush-sal és a dekorációs csíkokkal.
A tradicionálisan az Európa-bajnokság kései szakaszában megrendezésre kerülő Rallye du Valais szervezőitől származó érdekes statisztikát tett közzé a Swiss Climate nevű svájci szervezet.
„A rali világbajnokság kétségkívül az egyik legkeményebb sport a közvetítés szempontjából, amikor az élő közvetítésről beszélünk. A helyszínek változnak, az autókat csak nagyon rövid ideig látjuk, amikor a szakaszon vannak.”
Hayden Paddon karrierjében Szardínián egy új fejezet kezdődik, az új-zélandi versenyző az olasz rali világbajnoki futamon állhat rajthoz első alkalommal a Hyundai gyári csapatának színeiben az i20 WRC-vel.