Get Adobe Flash player

A korzikai gumistratégia

Kulcsfontosságú tényező lehet a 2017-es Tour de Corse-on a gumistratégia, így a világbajnokság negyedik fordulója előtt az M-Sport guruja, George Black nyújtott bepillantást a fekete mágiával kapcsolatos részletekbe.

Kulcsfontosságú tényező lehet a 2017-es Tour de Corse-on a gumistratégia, így a világbajnokság negyedik fordulója előtt az M-Sport guruja, George Black nyújtott bepillantást a fekete mágiával kapcsolatos részletekbe.

A szakember a kezdetektől, azaz 1996-tól kezdve tagja az M-Sportnak, az alapító Malcolm Wilsonnal azonban még korábbra nyúlik a munkakapcsolata. Manapság Black vezényel és ellenőriz mindent, ami a gumikkal és a kerekekkel kapcsolatos a csapatnál, a versenyek között pedig részt vesz a tesztelések tervezésében és a tesztpályák szervezésében.

A korzikai verseny az utóbbi időszakban ősszel került megrendezésre, ezúttal azonban tavasszal tartják.

 

- Ami a gumiválasztást illeti, mennyire megerőltető az a Tour de Corse-on?

- Különösen megerőltető, az időpontváltozás pedig nem teszi könnyebbé idén. Mint ahogyan mindannyian tudjuk, az európai tavasz nagyon megjósolhatatlan lehet, és nem szokatlan, hogy egy éjszaka alatt megváltozik az időjárás. Amikor ez azzal az előrejelzéssel párosul, ami egyedi a szigetre, még inkább kihívásokkal teli, mi pedig változó körülményekkel szembesülhetünk ugyanazon a szakaszon is.

Lehet, hogy nem lesz sok szakasz a versenyen, de jelentős hosszúságú mindegyik, ami a tartósság és a teljesítmény tekintetében megadja a maga igényeit. Aztán ott vannak a különféle útfelületek. A régebbi aszfalt tipikus a Tour de Corse-on – nagyon koptató és kemény a gumik számára – de vannak újabb, újraaszfaltozott utak is, melyek nem mások, mint amit Katalóniában tapasztalunk meg.

Figyelembe kell venni mindezeket a faktorokat mindig, amikor gumit választunk, és ez az, ami a Tour de Corse-ot egy nagyon megerőltető versennyé teszi a legénységek és a csapatok számára.

- Hogyan történik a gumiválasztás a versenyeken?

- A szilárd talajú futamokon minden 1-es prioritású párosnak van egy biztonsági legénysége, akik végighajtanak a szakaszokon néhány órával azelőtt, hogy élesben menne a verseny. Keresik azt, hogy milyen változás következett be a körülményekben, és ellátnak az első jellekkel minket, hogy mi a helyzet a szakaszokon.

Ezen felül meteorológiai csapatunk is van minden szakaszon – a hosszú szakaszokon, amilyenekkel a hétvégén is találkozni fogunk, ugyanazon a szakaszon lehet három vagy négy is különböző pontokon. Az ő munkájuk az, hogy megadják számunkra a legfrissebb információkat azzal, hogy maguk is látják az utat, valamint a levegő hőmérsékletét és a felhőképződést.

Amikor minden információ összegyűlt, jómagam és a mérnökök – és természetesen a főnök – leülünk, hogy kielemezzük az adatokat és formába öntsük azt, amiről azt gondoljuk, hogy a legjobb stratégia. Ezt követően továbbítjuk a javaslatainkat és minden információt a legénységek felé. Végül a legénység az, aki meghozza a végső döntést, de mindent megteszünk, amit megtehetünk, hogy a leginkább magától értetődővé tegyük ezt.

 

Andrew

Módosítás: (2017. április 04. kedd, 17:54)