Kategóriabesorolások - előírások 2013-tól
A kategóriákra vonatkozó előírások 2013-ban
Az FIA különböző járműtípusokra vonatkozó előírásai:
World Rally Car
Motor: 1,6 literes 4 hengeres benzinüzemű turbómotor
Üzemanyagellátás: direkt befecskendezés
Turbószűkítő: 33 mm
Turbónyomás: 2,5 bar
Minimum súly: 1200 kg
Erőátvitel: négykerékhajtás, szekvenciális váltó, nem tartalmazhat középső differenciálművet
Szélesség: 1820 mm (egyedi első és hátsó lökhárítók és sárvédők)
Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll
Módosítások: az autók az 1,6 literes Szuper 2000-es járművekből kerülnek kialakításra; WRC kit: aerodinamikai elemek (első lökhárító, hátsó szárny), oldalablakok, fékek, motor lendkereke
Szuper 2000 – 1,6 literes turbómotor
Motor: 1,6 literes 4 hengeres benzinüzemű turbómotor
Üzemanyagellátás: direkt befecskendezés
Turbószűkítő: 30 mm
Turbónyomás: 2,5 bar
Minimum súly: 1200 kg
Erőátvitel: négykerékhajtás, szekvenciális váltó, nem tartalmazhat középső differenciálművet
Szélesség: 1820 mm (egyedi első és hátsó lökhárítók és sárvédők)
Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll
Módosítások: az autók két- vagy négykerékhajtású sorozatgyártású járművekből kerülnek kialakításra, beépíthető a négykerékhajtás
Szuper 2000 – 2 literes szívómotor
Motor: 2 literes 4 hengeres benzin üzemű szívómotor
Üzemanyagellátás: homologizált szívócső befecskendezés
Pillangószelep: 64,25 mm
Minimum súly: 1200 kg
Erőátvitel: négykerékhajtás, szekvenciális váltó, nem tartalmazhat középső differenciálművet
Szélesség: 1820 mm (egyedi első és hátsó lökhárítók és sárvédők)
Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll
Módosítások: az autók két- vagy négykerékhajtású sorozatgyártású járművekből kerülnek kialakításra, beépíthető a négykerékhajtás
R5
Motor: 1,6 literes 4 hengeres benzinüzemű turbómotor (maximális hengerűrtartalom: 1620 ccm)
Turbószűkítő: 32 mm (módosulhat)
Turbónyomás: 2,5 bar (módosulhat)
Minimum súly: 1200 kg
Erőátvitel: négykerékhajtás, szekvenciális váltó, nem tartalmazhat középső differenciálművet
Szélesség: 1820 mm (egyedi első és hátsó lökhárítók és sárvédők)
Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll
Módosítások: az autók két- vagy négykerékhajtású sorozatgyártású járművekből kerülnek kialakításra, beépíthető a négykerékhajtás
R4
Motor: benzinüzemű turbómotor (a korrigált hengerűrtartalom nagyobb 2 liternél)
Turbószűkítő: 33 mm
Minimum súly: 1300 kg
Erőátvitel: a sorozatgyártású modellnek megfelelően
Szélesség: megegyezik a sorozatgyártású modellével
Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll
Módosítások: N4-es autók módosított futóművel és homologizált súlycsökkentési megoldásokkal
R3
Motor: 1,6-2 literes benzinüzemű szívómotor (R3C); 2 literes dízelüzemű turbómotor (R3D); 1,6 literes benzinüzemű turbómotor (R3T);
Üzemanyagellátás: homologizált szívócső befecskendezés
Turbószűkítő: R3D: 32 mm; R3T: 29 mm
Minimum súly: R3D: 1150 kg; R3T: 1080 kg
Erőátvitel: kétkerékhajtás (első vagy hátsó), a homologizált sebességváltó szekvenciális is lehet
Szélesség: megegyezik a sorozatgyártású modellével
Felnik: aszfalt: 17 coll; murva: 15 coll
Módosítások: az autók sorozatgyártású modellek specifikusan megengedett módosításokkal
R2
Motor: 1,6-2 literes benzinüzemű szívómotor (R2B)
Üzemanyagellátás: homologizált szívócső befecskendezés
Minimum súly: 1030 kg
Erőátvitel: kétkerékhajtás (első vagy hátsó), a homologizált sebességváltó szekvenciális is lehet
Szélesség: megegyezik a sorozatgyártású modellével
Felnik: aszfalt: 16 coll; murva: 15 coll
Módosítások: az autók sorozatgyártású modellek specifikusan megengedett módosításokkal
R1
Motor: 1,4-1,6 literes benzinüzemű szívómotor (R1B)
Üzemanyagellátás: megegyezik a sorozatgyártású modellével
Minimum súly: 1030 kg
Erőátvitel: kétkerékhajtás (első vagy hátsó), a sebességváltó megegyezik a sorozatgyártású modellével
Szélesség: megegyezik a sorozatgyártású modellével
Felnik: aszfalt: 16 coll; murva: 15 coll
Módosítások: az autók sorozatgyártású modellek
Forrás: www.fia.com
Andrew