Get Adobe Flash player

Kategóriabesorolások - előírások 2013-tól

 

A kategóriákra vonatkozó előírások 2013-ban

Az FIA különböző járműtípusokra vonatkozó előírásai:

 

World Rally Car

Motor: 1,6 literes 4 hengeres benzinüzemű turbómotor

Üzemanyagellátás: direkt befecskendezés

Turbószűkítő: 33 mm

Turbónyomás: 2,5 bar

Minimum súly: 1200 kg

Erőátvitel: négykerékhajtás, szekvenciális váltó, nem tartalmazhat középső differenciálművet

Szélesség: 1820 mm (egyedi első és hátsó lökhárítók és sárvédők)

Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll

Módosítások: az autók az 1,6 literes Szuper 2000-es járművekből kerülnek kialakításra; WRC kit: aerodinamikai elemek (első lökhárító, hátsó szárny), oldalablakok, fékek, motor lendkereke

 

Szuper 2000 – 1,6 literes turbómotor

Motor: 1,6 literes 4 hengeres benzinüzemű turbómotor

Üzemanyagellátás: direkt befecskendezés

Turbószűkítő: 30 mm

Turbónyomás: 2,5 bar

Minimum súly: 1200 kg

Erőátvitel: négykerékhajtás, szekvenciális váltó, nem tartalmazhat középső differenciálművet

Szélesség: 1820 mm (egyedi első és hátsó lökhárítók és sárvédők)

Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll

Módosítások: az autók két- vagy négykerékhajtású sorozatgyártású járművekből kerülnek kialakításra, beépíthető a négykerékhajtás

 

Szuper 2000 – 2 literes szívómotor

Motor: 2 literes 4 hengeres benzin üzemű szívómotor

Üzemanyagellátás: homologizált szívócső befecskendezés

Pillangószelep: 64,25 mm

Minimum súly: 1200 kg

Erőátvitel: négykerékhajtás, szekvenciális váltó, nem tartalmazhat középső differenciálművet

Szélesség: 1820 mm (egyedi első és hátsó lökhárítók és sárvédők)

Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll

Módosítások: az autók két- vagy négykerékhajtású sorozatgyártású járművekből kerülnek kialakításra, beépíthető a négykerékhajtás

 

R5

Motor: 1,6 literes 4 hengeres benzinüzemű turbómotor (maximális hengerűrtartalom: 1620 ccm)

Turbószűkítő: 32 mm (módosulhat)

Turbónyomás: 2,5 bar (módosulhat)

Minimum súly: 1200 kg

Erőátvitel: négykerékhajtás, szekvenciális váltó, nem tartalmazhat középső differenciálművet

Szélesség: 1820 mm (egyedi első és hátsó lökhárítók és sárvédők)

Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll

Módosítások: az autók két- vagy négykerékhajtású sorozatgyártású járművekből kerülnek kialakításra, beépíthető a négykerékhajtás

 

R4

Motor: benzinüzemű turbómotor (a korrigált hengerűrtartalom nagyobb 2 liternél)

Turbószűkítő: 33 mm

Minimum súly: 1300 kg

Erőátvitel: a sorozatgyártású modellnek megfelelően

Szélesség: megegyezik a sorozatgyártású modellével

Felnik: aszfalt: 18 coll; murva: 15 coll

Módosítások: N4-es autók módosított futóművel és homologizált súlycsökkentési megoldásokkal

 

R3

Motor: 1,6-2 literes benzinüzemű szívómotor (R3C); 2 literes dízelüzemű turbómotor (R3D); 1,6 literes benzinüzemű turbómotor (R3T);

Üzemanyagellátás: homologizált szívócső befecskendezés

Turbószűkítő: R3D: 32 mm; R3T: 29 mm

Minimum súly: R3D: 1150 kg; R3T: 1080 kg

Erőátvitel: kétkerékhajtás (első vagy hátsó), a homologizált sebességváltó szekvenciális is lehet

Szélesség: megegyezik a sorozatgyártású modellével

Felnik: aszfalt: 17 coll; murva: 15 coll

Módosítások: az autók sorozatgyártású modellek specifikusan megengedett módosításokkal

 

R2

Motor: 1,6-2 literes benzinüzemű szívómotor (R2B)

Üzemanyagellátás: homologizált szívócső befecskendezés

Minimum súly: 1030 kg

Erőátvitel: kétkerékhajtás (első vagy hátsó), a homologizált sebességváltó szekvenciális is lehet

Szélesség: megegyezik a sorozatgyártású modellével

Felnik: aszfalt: 16 coll; murva: 15 coll

Módosítások: az autók sorozatgyártású modellek specifikusan megengedett módosításokkal

 

R1

Motor: 1,4-1,6 literes benzinüzemű szívómotor (R1B)

Üzemanyagellátás: megegyezik a sorozatgyártású modellével

Minimum súly: 1030 kg

Erőátvitel: kétkerékhajtás (első vagy hátsó), a sebességváltó megegyezik a sorozatgyártású modellével

Szélesség: megegyezik a sorozatgyártású modellével

Felnik: aszfalt: 16 coll; murva: 15 coll

Módosítások: az autók sorozatgyártású modellek

 

Forrás: www.fia.com

 

Andrew