Get Adobe Flash player

Kategóriabesorolások - Új kategóriabesorolások 2014-től

 

Új kategóriabesorolások 2014-től

A 2014-es szezonra az FIA átdolgozta a ralisport kategóriáit, ami így jobban megfelel a többi autósport szakágban található rendszernek. A ralisport következő időszakára vonatkozó kategóriabesorolási tervezetet a Motorsport Világtanács a december 4-i ülésén jóváhagyta.

Egyik elemként a kategóriák R jelölését az RC váltja. A korábbi számozási rendszer már korábban megfordításra került, hogy a kisebb számok az erősebb autókat takarják. A 2011-től érvényes újabb szisztémát is tovább szűkítették, ez a tizenegy alap kategória helyett hatot tartalmaz. Most már a World Rally Car-ok is számozott jelölést kaptak, az övüké lesz az RC1 kategóriája. Az új rendszer szerint több, korábban különálló kategória is összevonásra került, így a WRC-k alatti összes összkerékhajtásos típust egy kategóriába sorolták.

A GT autóknak fenntartott osztály megmaradt annak ellenére, hogy ezért egyáltalán nem lelkesednek a gyártók. A korábbi 5-ös kategória változatlan formában hagyták, de az RC3 néven él tovább. Az az alatti öt kategóriát viszont kettőbe sűrítették az 1400 köbcentiméteres hengerűrtartalom határ eltörlésével.

 

Kategóriák

RC1

WRC autók: 1.6 literes turbómotorral, 33 mm-es turbószűkítővel

RC2

Szuper 2000-es autók 1.6 literes turbómotorral, 30 mm-es turbószűkítővel

Szuper 2000-es autók 2 literes szívómotorral

R5-ös autók (VR5)

R4-es autók (VR4)

N csoportos autók 2000 ccm felett (korábbi N4-es géposztály)

R-GT

R-GT autók

RC3

A csoportos autók 1600 és 2000 ccm között

Szuper 1600-as autók

R2-es autók 1600 és 2000 ccm között (VR2C)

R3-as szívómotoros autók 1600 és 2000 ccm között (VR3C)

R3-as turbómotoros autók 1620 ccm-ig / turbószorzó nélkül (VR3T)

R3-as dízel autók 2000 ccm-ig / turbószorzó nélkül (VR3D)

RC4

A csoportos autók 1600 ccm-ig

R2-es autók 1390 és 1600 ccm között (VR2B)

Kit-Car-ok 1600 ccm-ig

N csoportos autók 1600 és 2000 ccm között

RC5

N csoportos autók 1600 ccm-ig

R1-es autók 1600 ccm-ig (VR1A/VR1V)

 

Andrew