Get Adobe Flash player

Kategóriabesorolások - Új kategóriabesorolások 2021-től?!

 

Új kategóriabesorolások 2021-től?!

A Motorsport Világtanács 2019. október 4-én tartott ülésén döntés született arról, hogy módosítják a rali világbajnokság támogatói kategóriának rendszerét, később pedig a ralisport géposztályaiban is változtatásokat eszközölnének a hírek szerint.

2020-tól a WRC 2-es sorozatban gyártói és privát csapatok küzdenek meg a gyártói, valamint egyéni világbajnoki címekért. A WRC 3-ban privát versenyzők szállhatnak csatába ugyancsak R5-ös autóikkal azért, hogy a pilóták számára kiírt koronát megszerezzék.

Korábban a gyári csapatok is a WRC 2-ben versenyeztek, 2019-re írták ki a WRC 2 Pro bajnokságot a részükre, meghagyva a WRC 2-ben a teret a privátoknak. A 2020-as szezonra tehát újabb változtatások jönnek. Az FIA kommunikációja szerint ezeket azért eszközölték, hogy a rali piramis szerint egyszerűsítsék a struktúrát, hogy bátorítsák a professzionális csapatokat a nevezésre, valamint hogy világos utat biztosítsanak a félprofi és amatőr résztvevők számára.

Ennek keretében további módosításokat is kilátásba helyeztek egy évvel későbbre. „A változtatás, melyet a WRC 2-vel végeztünk erre az évre, a folyamat kezdete csak, egy hosszú evolúciót tervezünk, hogy finomítsuk ezt és jobbá tegyük a rendszert” – mondta el Yves Matton, az FIA rali igazgatója.

A következő változtatások a raliautók besorolásával lennének kapcsolatosak.

 

Rally 1

A csúcskategóriás autók, azaz a World Rally Car-ok tartoznának ide.

 

Rally 2

Ahogyan a megnevezés is sugallja, a Rally 2 lenne a szakág második szintje, a múlt-, jelen- és jövőbeli R5-ös versenygépek új otthona. Jelenleg 190.000 euróba kerül egy ilyen járgány újonnan.

 

Rally 3

Ez a besorolás az FIA teljesen új, alacsony költségvetésű négykerékhajtásos autók számára kiírt kategóriája lenne. A szándék szerint ide olyan versenygépek kerülnének, melyek alapvetően a jelenlegi R2-es szabályoknak felelnek meg, de hátsó hajtást kapnának. Ennek a kategóriának kulcsfontosságú tényezője az ár, aminek az FIA szerint 100.000 euró alatt kellene lennie. Ezek az autók egyrészt gentleman pilótáknak kínálnának lehetőséget a négykerékhajtásos élményre, másrészt a következő generációs versenyzőknek a kétkerékhajtás után.

 

Rally 4

A jelenleg R2-esként közismert kocsik tartoznának ebbe a besorolásba. A junior világbajnokság ilyen gépekkel zajlik évek óta. A szívómotoros típusok erőforrása 1600 köbcentiméter lehet, az M-Sport Ford Fiesta R2-ese azonban egy jelentősen felpiszkált egyliteres turbómotorral rendelkezik, ami kétszáz lóerős teljesítményre képes. A futómű és a fékek is nagy átalakításon eshetnek át az utcai változathoz képest, és szekvenciális kapcsolású sebességváltóval rendelkeznek ezek az autók, melyek ára 75.000 euró körül mozog.

 

Rally 5

A jelenlegi R1-es autók kerülnének ide, mint például az M-Sport Ford Fiesta R1-ese, mely 150 lóerős, turbófeltöltéses motorral rendelkezik, de 1,4 literes szívómotoros gépekre is vonatkozik ez a besorolás. Szekvenciális váltóval, átalakított felfüggesztéssel rendelkeznek ezek a kocsik, az erőforrásuk és a fékrendszerük ugyanakkor szériaközeli. Az ilyen autók ára 40.000 euró körül van jelenleg, ezek kínálják a legolcsóbb utat a ralisport világa felé.

 

Andrew