Get Adobe Flash player

Monte-Carlo Rallye 2014 - 2. nap

A Monte-Carlo Rallye 2. napja

 

A Monte-Carlo Rallye pénteki napján öt szakaszra elosztva 178 versenykilométer várt az előző napi időjárási káoszon túljutó párosokra. A mezőny egy monstre gyorsaságival melegített, majd egy rövidebb után fújhatott egyet a szervizben. Délután ismét a hosszú szakasz következett, ami után Monte-Carlo felé vették az irány, miközben két gyorsaságit, köztük a hírhedt sisteroni pályát is teljesíteni kellett.

A hosszú szakasz csaknem teljes egészében megegyezett azzal, ami 1999-ben nyitó gyorsaságiként szedte áldozatait, akkor tizennégyen estek ki rajta. A Vitrolles-Faye szakasz most sem sétakocsikázást kínált, hiszen nedves aszfalt, latyak, hó és jég is váltotta egymást a negyvenkilenc kilométeren.

Sebastien Ogier hatalmas csúszkálásokról számolt be a célban, ennek ellenére 11 másodperccel leosztotta a mezőnyt, és a negyedikről rögtön feljött a második helyre. Kris Meeke és Robert Kubica ugyan hátracsúsztak egy-egy helyet, de közöttük tovább folyt az öldöklő csata. A lengyel a célban arra panaszkodott, hogy kicsit alacsony értékre állították a guminyomást. A szakasz ezúttal a mezőny hátsóbb régióiban szedte a skalpokat, az autók tíz százaléka, öt kocsi nem látta meg a célt.

A nyolcas gyorsnak a többség két szög nélküli hógumival és két szuperlággyal vágott neki, nem úgy Bryan Bouffier, aki a szuperlágy papucsokon – ha csak kéttizeddel is, de – visszavágott Ogier-nek. Ogier és Mads Ostberg számára a célvonal és a beíró közötti útszakasz okozott drámai pillanatokat, mivel utóbbit a rendezők túl közel állították fel, így a hatodik teligázon érkező kocsiknak alig volt idejük lelassítani a jeges úton. Mindkét versenyzőnek le kellett ugratnia a tisztásra, hogy megelőzze a balesetet.

Az esőtől igencsak vizes szakaszon Kubicának is volt egy hajmeresztő jelenete egy bukkanót követően szintén hatodik fokozatban, de a lengyel megúszta az esetet. Hirvonen nem volt ennyire szerencsés, a Fiesta páramentesítője bedobta a törülközőt, ami miatt kullogott a finn és vesztett másfél percet.

A hosszú szakaszra visszatérve hatalmas kihordásokkal találták magukat szembe a versenyzők. A gyorsasági ismét szedte áldozatait, egyikük az addig a negyedik helyen álló Kubica volt. „Hirtelen változott a tapadás” – magyarázta eseté a lengyel. „Óvatosnak kellett lennünk, mivel a jégkémeink jelölték ezt, de sajnos alábecsültem, mekkora is ez a váltás. Bementünk a kanyarba, az eleje elment egyenesen és nekiütköztünk egy hídfőnek.”

A vezető helyen álló Bouffier is hibázott, lecsúszott az útról, a nézők segítették vissza az útra, úgyhogy elvesztette a vezető helyet, azt honfitársa, a gyorsaságit megnyerő Ogier vette át. Latvala öt kilométer után defektet kapott, megállt kicserélni, amivel három perc pluszt könyvelhetett el.

Sisteronon a tavalyi világbajnok szaladt át a leggyorsabban, itt másik márkatársa került bajba. Andreas Mikkelsen egy jeges részen csúszott be az árokba, a nézők pedig csak zsebre tett kézzel nézték a Polót. Mikkelsenéknek ki kellett szállni megkérni őket, hogy segítsenek. Mire visszakerült az útra a kocsi, négy perc telt el.

A nap utolsó, sötétben megrendezett szakaszát a Volkwagen Motorsport finn versenyzője, Latvala nyerte, Ogier viszont további fél perccel toldotta meg előnyét Bouffier-vel szemben. A Fordos ugyanis a pályabejáráson egy helyen rossz irányba fordult a szakaszon, úgyhogy a fennmaradó pályarészre Francois Delecour itinerét kérték el Dominique Savignonitól. Ez cseppet sem passzolt nekik, ám nem dobtak el sok időt ehhez képest.

A két gall mögött a Citroen stabil teljesítményt nyújtó új pilótái, Meeke és Ostberg várhatják a folytatást. Őket követi Latvala, aki megelőzte Elfyn Evans-ot. Az első tízet Hirvonen, Mikkelsen, Jarsolav Melicharek és az RC2-es kategóriájú Peugeot 207 S2000-est hajtó Matteo Gamba zárja.

A régi, szívómotoros Szuper 2000-es kocsi tehát megelőzi az R5-ös gépeket, holott a WRC 2 első háromját az ilyen besorolású Ford Fiesták alkotják. A sorrend itt a fordulatos nap után: Yurij Protasov, Robert Barrable, Lorenzo Bertelli.

A WRC 3 egyetlen nevezője, Quentin Gilbert jó úton van a maximális pontszám bezsebelése felé. Az RC3-as autók között ugyanakkor huszonkét perccel előzi meg őt Sebastien Chardonnet, aki a Citroen DS3 R3T Max-szal az abszolút értékelés tizenkettedik helyén áll.

Az utolsó nap hasonlóan izgalmasnak ígérkezik a Turini-hágóval és a sospeli szakasszal, az időjárás előrejelzés változatos körülményeket, havat ígér.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 14min 51.7sec
2. Bryan Bouffier M-Sport Ltd Ford Fiesta RS WRC +51.1s
3. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 38.6s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +2m 48.9s
5. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +6m 4.4s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 14.5s
7. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 43.7s
8. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +10m 16.9s
9. Jaroslav Melicharek Slovakia WRT Ford Fiesta RS WRC +16m 0.8s
10. Matteo Gamba Peugeot 207 S2000 +20m 1.4s

 

Andrew

 

2014. január 17.