Get Adobe Flash player

Jönnek a francia R5-ösök - A PSA pálfordulása

 

A PSA pálfordulása

Két évvel ezelőtt, amikor bemutatkozott a Peugeot R5-ös autója, a 208 T16, miközben a Citroen a rivális DS3 R5 fejlesztésébe kezdett, az a döntés született, hogy a két társvállalat közösen fogja lefedni a célterületeket a ralisportban.

Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója a 2013-as Genfi Motor Show-n beszélt az irányvonalról. „Sportszempontból a privát ügyfeleink csatáznak majd egymás ellen, nem pedig a hivatalos csapatok. A félhivatalos támogatású programokkal kapcsolatban nem lehet például olyat látni majd, hogy a Citroen Italy a Peugeot Italy ellen küzd majd. Egymást kiegészítő sportprogramokat kell összeállítanunk” – nyilatkozta akkoriban Famin.

Két évvel később mindez megváltozott. Stephane Lefebvre a Citroen hathatós támogatásával indul a WRC 2-ben, Craig Breen pedig a Sainteloc Junior Team álruhájába bújva nevezett ugyanebbe a sorozatba egy Peugeot-val. Mindez tehát szemtől szembe történik! Egy darabig úgy tűnt, hogy Breen programja privát erőfeszítés, a Monte-Carlo Rallye előtti sajtótájékoztatón azonban kiderült, hogy nem így van. „Nagyon későn jött, de köszönet a Peugeot Sportnak a lehetőségért. Az Európa-bajnokság egy nagyszerű bajnokság, ugyanakkor vissza akartam jönni, hogy ne felejtsem el a világbajnoki futamokat sem” – mondta el Breen.

Míg a PSA csoport hagyja tehát a házon belüli csatát, a Total olajvállalat a jelek szerint nem támogatja ezt a fajta politikát. A francia olajtársaság a kontinenssorozatban a Peugeot Rally Academy és Breen mellett áll, a Montén viszont nem volt látható a 208 T16-on a matricájuk, az csak Lefebvre DS3 R5-ösén tűnt fel.

 

Andrew

 

2015. január 28.