Jönnek a francia R5-ösök
A PSA csoport cáfolta azokat a mendemondákat, miszerint R5-ös autóiknak homologizációi március 1-én nem lépnének érvénybe, azok ismét csúsznának.
A Peugeot Sport kinyilatkozta, a 208 T16 a veterán olasz pilótával, Paolo Andreuccival mutatkozik be március 15-én a Ciocco Rally-n, két héttel később pedig a Peugeot Academy színeiben Craig Breen ül a kocsi volánja mögé az Európa-bajnoki sorozatba részeként megrendezésre kerülő Akropolisz Rally-n.
A Peugeot mellett a Citroen is tagadta a késlekedést, ugyanakkor ők még nem jelentették be, hol és kivel ejtik meg a DS3 R5 debütálását.
A pletykák szerint az 1,6 literes turbómotor hűtése okoz fejfájást a mérnököknek a testvérmodellek esetében, ami miatt a légbeömlők és a hűtők többszöri módosításon estek már át. Míg az eddig már több mint hatvan példányban értékesített Ford Fiesta R5 erőforrását egy kétliteres alapmotorból fejlesztették ki, aminek méretei nagyobb hűtőcsatornákat biztosítottak, addig a PSA az 1,6 literes blokkjából állt neki versenymotort faragni, melynek adottságai korlátozottabb kapacitást biztosítanak a hűtőfolyadék számára.
A Citroen homologizációját eredetileg január 1-jére tervezték, a Peugeot ugyanakkor már 2013 októberében szerette volna pályára küldeni R5-ös gépét. A homologizáció márciusi jóváhagyásához már az elmúlt év végén be kellett nyújtani az autókra vonatkozó dokumentációkat az FIA felé.
Andrew
2014. január 27.