Get Adobe Flash player

Mexikó Rally 2014 - 1. nap

A Mexikó Rally 1. napja

 

A rali világbajnokság harmadik futamának pénteki napján százötven gyorsasági kilométer várt a nevezőkre. A Mexikó Rally már az előző este kezdetét vette, amikor nézők tízezrei előtt egy rövidke, az UNESCO Világörökség részét is képező területen áthaladó utcai gyorsaságit teljesített a mezőny.

Ezen Sebastien Ogier bizonyult a leggyorsabbnak, így ő várta a vezető helyről a péntek délelőtti négy szakaszt. Ezt délután megismételték, majd két szuperspeciállal zárták a napot a versenyzők.

Ogier a reggeli első szakaszon tovább növelte előnyét, majd Mads Ostberg percei következtek. A citroenes két gyorsasági győzelmével az élre állt, amit akkor sem vesztett el, amikor az ötödik szakasz előtt elfelejtették levenni a hűtőtakaró elemet a DS3 WRC elejéről, ami azt a célt szolgálja, hogy a közúti etapokon is fennmaradjon a motor üzemi hőmérséklete. A feledékenység miatt Ostbergék csak átporoszkált a 2,6 kilométeres gyorsaságin, azt megelőzendő, hogy megfőzzék a motort.

Ogier a második körben sorra nyerte a szakaszokat, és késhegyre menő csatában visszavette a vezetést. „Sokkal jobban alakult a nap, mint arra számítottam” – mondta el a Volkswagen pilótája. „Azt hittem, sokkal nehezebb az első között, éppen ezért kedvezőtlen rajtpozícióban menni. Eszméletlenül csúszik a murva, ráadásul nagyon meleg is van a cockpitben, könnyű hibázni.

Az első hely több mint amit várhattunk, de nagyon jó lehetőség ad arra, hogy ismét nyerjünk itt. Úgy gondolom, izgalmas csatánk lesz Mads Ostberggel és csapattársunkkal, Jari-Matti Latvalával innentől kezdve. Gratulálok a motorrészlegen dolgozó srácainknak. Csaknem 2800 méterrel voltunk ma a tengerszint felett, és a Polo R WRC turbómotorja külön klasszist képvisel, mint ahogyan tavaly is.”

A folytatást a második helyről váró norvég sem tűnt bánatosnak a nap végén. „Őszintén szólva nagyon elégedett vagyok azzal, hogy milyen rajtot vettem ezen a versenyen” – nyilatkozta Ostberg. „Az első kör különösen jól sikerült. Délutánra próbáltuk a beállításokat hozzáigazítani a változó útviszonyokhoz. Ez nem ment igazán jól, de észben kell tartani azt, hogy ez az első versenyünk a Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team-mel. Több tapasztalatra van szükségünk. Összességében ez egy nagyon bíztató kezdet, ami sok jót ígér a futam további részére!”

A Volkswagen másik versenyzője, Jari-Matti Latvala képes volt minimalizálni az első rajthelyből adódó időveszteséget, kevesebb időt vesztett, mint arra számított, és a harmadik helyen áll. „Az igazat megvallva a harmadik hely egy kellemes meglepetés. A szakaszokat nyitni ma minden volt, csak nem sétakocsikázás. A negyvennégy kilométeres El Chocolate gyorsasági szakasz volt különösképpen lágy és csúszós, valós esélye volt az olyan hibák elkövetésének, melyeknek messzemenő következményei lehettek volna. Próbáltunk gyorsan és odafigyelve hajtani, hogy jó esélyünk legyen a verseny hátralévő részére. Ez kifizetődött.”

Latvala előkelő helyéhez ugyanakkor a többiek balszerencséjének is hozzájárult. Andreas Mikkelsen egy itinerhiba következtében a harmadik, Kris Meeke a nyolcadik szakaszon ütötte ki autója futóművét. Mikko Hirvonen ugyancsak a nyolcas gyorsaságin állt félre, miután tönkrement a Ford Fiesta generátora. A finn Monte-Carlóban is hasonló hiba miatt esett ki, de az egy évvel ezelőtti itteni versenyen az akkor még az M-Sport színeiben induló Ostberget is hasonló probléma hátráltatta.

A kiesések következtében Robert Kubica kapaszkodott fel a negyedik helyre annak ellenére, hogy az egyik hosszú szakaszon kénytelen volt fél kézzel vezetni, mivel Fiestájának különleges, hidraulikus váltórendszere a meleg miatt bedobta a törülközőt, így a lengyel a mechanikus egységet kellett, hogy használja. Kubica aztán az utolsó előtti szakaszon, ami egy szuperspeciál volt, elnézte az első kanyar féktávját, nekiment a beton terelőelemeknek, melyek felborították a Fiestát. A rendezők segítettek talpra állítani a kocsit, ami így el tudta hagyni a helyszínt, de a befejező gyorsaságin nem engedték elrajtolni a lengyelt.

A napot így az M-Sport fiatalja, Elyn Evans zárta a negyedik helyen, aki különösebb problémák nélkül teljesítette a szakaszokat. Az ötödik pozícióban Thierry Neuville található, aki a második körben már egy másodpercen belül tudott autózni kilométerenként a Hyundai i20 WRC-vel a szakaszgyőztesekhez képest.

Csapattársa, Chris Atkinson a nyolcadik helyen teljesítette a napot Martin Prokop és Benito Guerra mögött. Az ausztrált számtalan gond hátráltatta. Már a csütörtök esti szuperspeciál rajtja után megviccelte az i20 WRC, amikor a kocsi lefulladt, újra kellett indítani. Pénteken reggel aztán eltörött az ALS kapcsolója, úgyhogy etap módban kellett Atkinsonnak teljesítenie az első kör gyorsaságijait, amihez még hozzájött egy fékhiba, majd az egyik felfüggesztési elem törése is. Atkinson a nap végén ugyanabban a kanyarban, ahol Kubica felborult, szintén hibázott, de neki szerencséje volt, ő a műanyag elválasztó elemeket találta el.

A világbajnokság WRC 2-es kategóriájában hasonlóan eseménydúsan alakultak az események. Idő előtt állt félre a csütörtöki szuperspeciálon második időt autózó Ott Tanak, valamint Quentin Gilbert is. Az értékelést Yuriy Protasov vezeti Ford Fiesta R5-ösével, a második helyen Lorenzo Bertelli áll egy Fiesta RRC-vel, a harmadik Massimiliano Rendina egy Mitsubishi Lancer Evo X-zel. A WRC 3-ba nem nevezett senki.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 46m 25.3s
2. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +26.1s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +42.5s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 28.7s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 30.2s
6. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +3m 31.1s
7. Benito Guerra M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 6s
8. Chris Atkinson Hyundai Motorsport i20 WRC +6m 32.8s
9. Robert Kubica RK M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 45.5s
10. Yuriy Protasov Ford Fiesta R5 +7m 39.1s

 

Andrew

 

2014. március 8.