Get Adobe Flash player

Mexikó Rally 2014 - 2. nap

A Mexikó Rally 2. napja

 

A Mexikó Rally szombati napján hét gyorsasági szakaszt iktattak programba a verseny rendezői. Az első körben egy 30 és egy 53 kilométeres különpróba várt a mezőnyre. Ezt délután meg kellett ismételni annyi különbséggel, hogy a hosszabb gyorsaságit kétfelé vették – a rövidebb második rész lesz a vasárnapi Power Stage is. Ezt követően a szokásos két leoni szuperspeciál zárta a napot. A gyorsaságik össztávja 170 kilométert tett ki.

Még az előző nap krónikájához tartozik, hogy Jost Capito, a Volkswagen Motorsport vezetője elismeréssel beszélt két versenyzőjéről, Sebastien Ogier-ről és Jari-Matti Latvaláról, hogy az előnytelen első rajtpozíciókból indulva is az élmezőnyben tudtak autózni pénteken. Capito külön dicsérete azonban a mérnököket illette. „A motorrészlegünknek is meg kell köszönni a sikereket. Fantasztikus munkát végeztek a Polo R WRC motorjának beállításával, hogy az megbirkózzon a nagy tengerszint feletti magasságokkal, egy intelligens motorvezérléssel rukkoltak elő. Megemelem a kalapom előttük.”

A versenyt vezető Sebastien Ogier immár kedvező rajtpozícióból rajtolva rögtön megnyerte mindkét gyorsaságit. Az őt üldöző Mads Ostberg próbált kapaszkodni, de az első gyorsaságin a nem megfelelően felírt itiner miatt egy bukkanót követően a DS3 bal hátuljával eltalálta a partoldalt. A nagy erőhatás miatt megsérült a rugóstag. A norvég páros a szakaszt befejezte, majd gurtnival rögzítette a futóművet, ám az a következő szakasz rajtjáig sem bírta ki. Kivették a féltengelyt, légtelenítették a féket, de a gyorsaságin már nem rajtoltak el, mivel kikésték az idejüket.

Az 53 kilométeres tizenharmadik szakasz aztán újabb áldozatokat hozott. Az előző napon kieső, majd a rally 2 szerint visszaálló Robert Kubica és Andreas Mikkelsen is felborult, és ismét csak a verseny feladására kényszerült. A két pályabejárási incidenst is beleszámolva a hétvégén már négy balesetnél tartó lengyel Fordjában megsérült a bukócső, vasárnap emiatt már nem lesz lehetősége visszaállni.

A szakaszt Latvala és Kris Meeke is törött szélvédővel fejezte be a hatalmas gödrök, illetve az útra behajló faágak miatt. Latvala Ostberg kiesésével felkapaszkodott a második helyre, míg Thierry Neuville a harmadik pozícióban találta magát, miután megelőzte Elfyn Evans-ot. A Hyundai pilótája azonban nem volt elégedett, előbb a fékje fogyott el, majd a tapadásra panaszkodott, a magukkal vitt két pótkerék miatt pedig sokat csúszkáltak. Elmondása szerint változtattak már a beállításokon, de az sem segített.

A délután már nyugodtabban telt. Ogier megnyerte az összes hagyományos szakaszt, ami után a Volkswagen 77 százalékos mutatóval rendelkezik a 2014-es szezonban a gyorsasági szakaszgyőzelmeket illetően. A francia versenyzőre az egyik szakaszon egy, a nyomban lévő kő, majd a szuperspeciálon egy nagy gödör hozta a szívbajt, de megúszta a dolgokat, utóbbit egy kétkerekezéssel, valamint a felniről kissé leugró gumival. „Ez egy fantasztikus nap volt számunkra! A Polo abszolút tökéletesen működik és olyan megbízható, mint egy óramű. Juliennek és nekem kényelmes előnyünk van, ami lehetővé teszi, hogy felügyeletünk alatt tartsuk a dolgokat.” Ogier még hozzátette, az utolsó nap kemény lesz a hosszú, ötvenhat kilométeres gyorsasági miatt.

Csapattársa, Latvala egy perces hátránnyal várhatja a folytatást. „Egy élvezetes nap volt ez, de nem volt nagy a versengés, nem volt szükség erre. A második helyért járó pontok fontosak, a bajnokságért küzdünk, nem pedig az egyes versenyekért, ez az, amit játszanunk kell” – nyilatkozta a finn.

Neuville meg tudta tartani harmadik helyét, bár délután sem viselkedett úgy az i20 WRC, ahogy azt a Hyundai Motorsport versenyzője szerette volna. A 14. gyorsaságit követően így nyilatkozott a belga: „Kicsit lágy az autóm, sokszor elvesztem a hátulját. Küszködtem a fékkel, dolgoznunk kell rajta, mivel túl gyorsan elvesztem.” Ezt követően a Hyundai szélvédője repedt el egy hatalmas ugratás után, majd arról is beszélt Neuville, hogy a differenciálművek nem felelnek meg száz százalékban a vezetési stílusának. Ezen a következő versenyig változtatni fognak, ugyanakkor nem felejtette el megdicsérni csapatát az elvégzett fantasztikus munkáért. A nap végén pedig a következőket mondta el a harmadik helyezéséről: „Nagyon jó pozícióban vagyunk a holnapi folytatást illetően, de a figyelmünk még mindig azon van, hogy befejezzük a versenyt, mintsem az eredményen.”

Elfyn Evans is kitűnő helyről várhatja a befejező napot. Az M-Sport britje alulkormányozottsággal küszködött, mindemellett nem vállalt semmi kockázatot, nem is akart Neuville-lel csatába bocsátkozni. Őt tisztes távolból Martin Prokop, valamint Benito Guerra követi. A hazaiak kedvence nekicsúszott egy fának a kocsi oldalával, amiben meg is sérült a karja, de tudta folytatni a versenyt.

A Hyundai másik pilótájának, Chris Atkinsonnak is meggyűlt a baja a fékekkel, de az előző este eszközölt beállítás módosítások sem jöttek be neki. „Változtattunk a beállításokon, de egyáltalán nem tudtam nyomni, túl veszélyes volt bármilyen kockázatot vállalni. Sajnos ez egy rossz irány volt.”

A nyolcadik és kilencedik helyen Mikko Hirvonen és Kris Meeke található. Az előző napi kiesés után mindketten bíztató részeredményeket produkáltak, Hirvonen a nap összesítését nézve a harmadik, a gyorsaságit is nyerő Meeke a negyedik leggyorsabb volt.

A WRC 2-es értékelésben az előző napi balesete után visszaálló Ott Tanak győzött a nap összes szakaszán. A kategóriát továbbra is Yuriy Protasov vezeti. Lorenzo Bertelli összetörte Fordját, így a mitsubishis Massimiliano Rendina jött fel a második, a subarus Gianluca Linari pedig a harmadik helyre.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 36m 42.2s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 0.3s
3. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +4m 37s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 24s
5. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +8m 2.5s
6. Benito Guerra M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +10m 33.6s
7. Chris Atkinson Hyundai Motorsport i20 WRC +12m 18.3s
8. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +16m 9.4s
9. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +17m 18.9s
10. Yuriy Protasov Ford Fiesta R5 +17m 35s

 

Andrew

 

2014. március 9.