Get Adobe Flash player

Mexikó Rally 2014 - 3. nap

A Mexikó Rally 3. napja

 

A rali világbajnokság harmadik fordulójának, a Mexikóban megrendezett viadalnak az utolsó napjára mindössze nyolcvan versenykilométer maradt, ezt négy szakaszra tagolódott. Sétakocsikázásra ugyanakkor nem lehetett számítani, hiszen az egyik gyorsasági nem kevesebb, mint ötvenhat kilométert tett ki, ráadásul immár szervizlehetőség nélkül kellett eljutni a célig.

A monstre szakasz a bemelegítő szuperspeciál után várt a mezőnyre, melynek céljába sokan a fékre panaszkodva érkeztek meg. Chris Atkinson és Elfyn Evans is azt nyilatkozta, le kell légteleníteniük a rendszert a folytatás előtt, ugyanakkor az ausztrálnak a sebességváltásokkal is meggyűlt a baja. Jari-Matti Latvala furcsa érzéssel szállt ki a Polóból, de nem látott semmi sérülést a kocsi első futóművén, Ostberg pedig azt hitte, defektje van. Miután leellenőrizte autóját, ő is folytathatta útját.

A szuperspeciál győzelme után Sebastien Ogier ezen a szakaszon csak második lett, de így is tovább növelte előnyét. Ezt és az utolsó előtti gyorsaságit odaadta a francia Mads Ostbergnek, majd elkezdődött viccelődni, hogy az eredmények tükrében lehet, hogy elspórolja a Power Stage-et, hogy a második pozícióból rajtolhasson Portugáliában. Latvala utolsó előtti rajtolóként az élre állt a bónuszpontokért zajló utolsó szakaszon, de csapattársa nem vett vissza a tempóból, és megnyerte a zárógyorsaságit is. Latvala mögött Hirvonen zárt ezen a harmadik pozícióban.

Az összetettben viszont egy évvel első dobogós helyezésének megszerzését követően a Hyundai első pódiumát szerezte meg Thierry Neuville. Az újonc alakulat sok problémával szembesült a szezon során eddig, viszont belga pilótájuk nagyobb gondok nélkül – az utolsó szakasz utáni etapon azért elkezdett folyni a Hyundai-ból a hűtővíz – abszolválta a mexikói futamot, így megérdemelten állhatott fel a dobogóra.

„Nagy nap ez a csapatnak, nagyszerű munkát végeztek, a kocsi hiba nélkül teljesített. Sokat tanultunk ezen a hétvégén, ez motivációt ad nekünk a jövőre. A tempónk nincsen még meg, sokat kell dolgoznunk” – mondta el Neuville a befejező gyorsaságit követően, ami után a verseny legnagyobb izgalmai jöttek számára, valahogy ugyanis el kellett juttatnia a kilyukadt hűtőrendszerű i20 WRC-t a szervizparkig. Dráma volt ez és keserves feladat, de sikerült megoldania a párosnak.

„A valaha volt legjobb eredményem ez Mexikóban. Ez az első alkalom, hogy tiszta versenyem volt itt” – nyilatkozta boldogan Latvala az utolsó szakasz beírójában, aki az összetettben is a második helyen végzett.

„Tökéletes hét volt ez, a svédországi hibám után éhesen jöttem ide” – mondta el a futamot nyerő Ogier. „Várjuk már, hogy így folytassuk. Meg szeretném köszönni a csapatnak, mivel tökéletes volt az autó a hétvégén.”

A negyedik helyen érkező Elfyn Evans is elégedett lehet, hiszen az M-Sport fiatal versenyzője élete legjobb helyezését könyvelhette el. Martin Prokop két rosszul sikerült verseny után boldogan gurulhatott fel a céldobogóra. A csehek privát versenyzőjének az utolsó napon volt egy komoly kalandja, amikor megpördült és majdnem fel is borult. A hazai közönség előtt autózó Benito Guerra sem lehetett bánatos, hatodikként érkezett célba.

Chris Atkinson rengeteg problémától hátráltatva fejezte be a versenyt a másik Hyundai-jal. „Nem volt tiszta az egész hétvégénk, de behoztuk az autót a célba. Látva, hogy mindenkinek problémája van, nyolcvanöt százalékon vezettem, hogy végigérjek a kocsival. Mindkét autó a célban van, ez egy eredmény. Sosem lehet tudni ezen a versenyen, könnyű bajba kerülni” – mondta el az ausztrál, majd hozzátette: „Tudom, hogy sokkal gyorsabban is tudok menni.”

Mikko Hirvonen ugyanakkor elszalasztott egy dobogós helyezést, miután az első napot nem teljesítette a Fiesta generátorhibája miatt. Az viszont önbizalommal töltheti el a finnt, hogy a tempója jó volt a hétvége folyamán. Az M-Sport versenyzője mögött a szintén több gyorsaságit kihagyó Mads Ostberg következett. A citroenes csapattársa, Kris Meeke utolsó szakaszon történt balesetének köszönhetően lépett egyet előre.

A WRC 2-es mezőnyben Ott Tanak ezen a napon is megnyerte az összes szakaszt. Az észt győzött az összes olyan gyorsaságin, amit be tudott fejezni, de túl sokra nem ment ezzel, hiszen a balesete után szakaszonként kapott időbüntetések miatt csak a negyedik lett a kategóriában. Az értékelést csaknem huszonnégy perces előnnyel Yuriy Protasov nyerte, akire törött féltengellyel autózta végig az utolsó napot. A dobogóra Lorenzo Bertelli és Massimiliano Rendina állhatott fel, akik az utolsó gyorsaságin cseréltek helyet.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 4h 27m 41.8s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 12.6s
3. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +5m 28.6s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 49.3s
5. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +9m 54.4s
6. Benito Guerra M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +12m 57.6s
7. Chris Atkinson Hyundai Motorsport i20 WRC +15m 15.4s
8. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +17m 6.8s
9. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +25m 41.6s
10. Yuriy Protasov Ford Fiesta R5 +28m 18.2s

 

Andrew

 

2014. március 9.