Get Adobe Flash player

Hibrid jövő a ralisportban - Volkswagen: Bizonyított az elektromos hajtás

 

Volkswagen: Bizonyított az elektromos hajtás

A Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets úgy véli, a német gyár Pikes Peak sikere megmutatta a rali világbajnokság számára, hogy mi is lehetséges a jövőben az elektromos raliautókkal kapcsolatosan.

A 2018. június 24-én megrendezett coloradói hegyifelfutót Romain Dumas nyerte a Volkswagen I.D. R Pikes Peak nevű autójával, a francia ráadásul új abszolút rekordot állított fel a 7 perc 57,148 másodperces idővel. Ez tizenhat másodperccel volt jobb, mint Sebastien Loeb 2013-as eredménye, amit a rali világbajnok a 3,2 literes ikerturbós Peugeot-val futott a 156 kanyart tartalmazó húsz kilométer hosszú pályán, melynek rajtja 2800, célja 4300 méteres tengerszint feletti magasságban található. Dumas az elektromos hajtású autók 2016-ban felállított rekordját pontosan egy perccel döntötte meg az 500 kilowatt teljesítményű Volkswagennel.

A Pikes Peak projekt előtt a Volkswagen fő autósport tevékenysége a rali világbajnoki szereplés volt, ahol domináns szereplést mutattak, négy szezonjuk alatt négy egyéni és négy gyártói világbajnoki címet szereztek, az utolsót Smeets irányításával.

A rali világbajnokság fontolgatja a hibrid, illetve elektromos irányvonalat a jövő tekintetében, az Autosport magazin értesülései szerint azonban ennek alakulása hosszabb időt vesz igénybe. Smeets ugyanakkor úgy gondolja, az akkumulátor technológia fejlődése erősítheti az elektromos raliautók kilátásait. „Amit itt csináltunk, hogy szexivé tettük az az elektromos autókat” – mondta a szakvezető. „Ugyanakkor megmutattuk, hogy mi is lehetséges. Amit tettünk, bizonyítja, hogy hihetetlen potenciállal rendelkezik ez az új technológia. Ez csak a kezdet. Tovább és tovább fog menni ez a következő öt évben, és biztos vagyok benne, hogy az akkumulátor gyártók kilométereket tudnak tenni ebbe csúcssebességen. Biztos vagyok benne, hogy néhány éven belül lehetséges lesz egy negyven vagy ötven kilométeres szakaszt megtenni elektromosan.”

A Volkswagen Motorsport technikai igazgatója, Francois-Xavier Demaison elmondta, az I.D. R akkumulátorának specifikációjában történt év eleji változtatás a bizonyítéka annak, hogy az elektromos technológiában milyen fejlődési ráta érhető el. „Amikor a projektbe kezdtünk, egy prototípus akkumulátorral rendelkeztünk, ami egy beszállítótól jött” – mesélte Demaison. „Ez volt januárban, aztán két akkumulátorfejlesztési program futott párhuzamosan. Végül egy újjal mentünk, ami az energiasűrűségben jelentett fejlődést – ugyanazt az energiát biztosította számunkra kisebb súly mellett.”

 

Andrew

 

2018. július 1.