Hibrid jövő a ralisportban - Nem szabad habozni a világbajnokság jövőjével kapcsolatban – mondja a Volkswagen
Nem szabad habozni a világbajnokság jövőjével kapcsolatban – mondja a Volkswagen
Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport vezetője gyors akcióra ösztökéli a rali világbajnokság döntéshozóit az alternatív energiafelhasználással kapcsolatosan.
Az autosport.com úgy értesült, az FIA lehetséges elektromos és hibrid opciókon dolgozik a rali világbajnoki sorozatot illetően, eddig azonban nem foglalták ezt szabályokba, jóllehet a technikai előírások következő ciklusa 2020-ban lépne életbe.
A belga szakvezető régóta részese a sorozatnak, több gyári alakulatban is szerepelve kilencvennégy futamon állt rajthoz navigátorként, ezt követően vállalt szerepet a csapatvezetésben, előbb a Citroennél, majd a Volkswagennél. Bár a német gyártó kiszállt a sorozatból, Smeets vezeti továbbra is a sportosztályukat, melynek egyik legfontosabb irányvonala az elektromos járműves versenyzés. A Volkswagen egy ilyen masinával vett részt a 2018-as Pikes Peak hegyiversenyen, ahol Romain Dumas vezetésével rekordot is döntött az I.D. R.
„A rali világbajnokságnak szüksége van valamire, ami a következő generációhoz kapcsolódik” – nyilatkozta Smeets. „Amennyiben engem kérdeznek, hogy hogyan néz ki a jövő, a válasz nem lesz magától értetődő. Nagyon nehéz lenne megmondani, hogy elektromos autót kell-e most építeni a rali világbajnokság számára, mivel a ma nem a megfelelő időpont. Valamit azonban tenni kell.”
A mostani elgondolások szerint a rali világbajnokság következő ciklusában, azaz 2020 és 2022 között is a jelenlegi World Rally Car-ok maradnak, ezzel időt biztosítva az FIA részére alternatív megoldások keresésére. Smeets azonban tart attól, hogy ez túl sok idő.
„Igazán itt az idő a megbeszélésekre és arra, hogy egy itinert tegyenek a technikai előírásokhoz, hogy mi is lesz a következő lépés. 2022-ig várni ezen döntések meghozatalára nem lenne jó. Talán az a válasz, hogy a következő egy kétéves ciklus legyen. Ez a jelenlegi gyártóknak újabb három évet biztosítana, beleértve a következő szezont is, ugyanakkor elég ez az idő arra is, hogy változtatásokat tegyenek a szabályokban.
Tiszteletben kell tartani azon gyártókat, akik jelen vannak a sportágban jelenleg, amire azonban szükség van, egy olyan dolog, ami vonzó új csapatok számára is. Azt mondanám, az FIA-nak azt kellene néznie, hogy a következő szezon végéig helyben legyenek a 2022-es szabályok. Meg tudná nézni mindenki, aztán az FIA el tudná dönteni, mikor akarják bevezetni.”
Bár a rali világbajnokság erős gyári jelenléttel büszkélkedhet, hiszen a Hyundai, a Citroen, a Toyota és az M-Sport révén a Ford is képviselteti magát, Smeets figyelmeztetett, ez nem adhat okot önelégültségre.
„Nagyon jó pozícióban van a bajnokság ma” – mondta. „Amikor pedig itt tartasz, meglehet az a gondolatod, hogy miért kellene változtatni valamin, amikor ebben a pozícióban vagy. A következő dolog azonban, amin gondolkodni kell, hogy mennyi gyártó kopogtat az ajtón, hogy belépne. Nem beszéltem Yves Mattonnal, az FIA rali igazgatójával erről, de el tudom képzelni, hogy nem olyan sok. Egy jó pozícióban ülve tehát egy veszélyes pozícióban is vagy abban az esetben, ha valaki azt mondja: ’Megyünk és csinálunk valami mást…’”
Andrew
2018. július 19.