Get Adobe Flash player

A Volkswagen Polo R WRC technikája - A kezdetek

A kezdetek

 

Willy Rampf 2011 augusztusában, a csapat harmadik egymást követő Dakar Rally győzelme után lett a Volkswagen Motorsport technikai igazgatója. Feladata az alakulat szervezetének felállítása volt a Polóval történő 2013-as rali világbajnoki bemutatkozás előtt. „Alapvetően ez volt a projekt indulása, a tervezés kezdete, átalakítottam a szervezetet, hogy különböző részlegei legyenek” – emlékszik vissza Rampf. „Megnéztük, hogy milyen emberek szükségesek a tervezési és a szimulációs oldalra például, ez alapján kezdtük el foglalkoztatni az embereket, így teljesen funkcionális részlegeink és csoportjaink lettek a rali világbajnokságra.”

„Nekünk, mint Volkswagen Motorsportnak nagyon kevés tapasztalatunk volt az autósportok ezen területén” – mondja a szakember. „Oké, a srácok mindannyian nagyon jól ismerték a Dakart, de a Dakar egy nagyon más állatfaj, mivel a Dakaron a megbízhatóságról szól minden. A rali világbajnokságon, úgy gondolom, a teljesítményről szól minden. A Dakaron kiküldöd az autót reggel, és estig nem látod újból, nagyon hosszú szelektív szakaszokat kell megtennie. A raliban ugyanakkor ez korlátozott, van közben szerviz, úgyhogy eléggé különböző megközelítést igényel.”

A Volkswagen Motorsport egy különálló szervezet a Volkswagen Group vállalatától, de semmilyen üzem nem került bezárásra és senki technikai ember nem került elküldésre, miután a Dakar projekt lezárult. „Miért kellene kirúgni tapasztalt embereket, akik együtt dolgoztak csapatként?” – mondja Rampf, majd hozzáteszi: „Újabb embereket vettünk fel és megerősítettük a szimulációt, mivel egy WRC esetében a tervezés terén közelebb kell kerülnöd a határokhoz, az alkatrészek határaihoz, úgyhogy növeltük a mérnök csapat, de a műhelyben dolgozók létszámát is, mivel a három autó (Sebastien Ogier-é, Jari-Matti Latvaláé és Andreas Mikkelsené) azt jelenti, hogy több szerelőre és a szerelők különböző csoportjára van szükségünk.”

Az autó koncepciója alapvetően véglegesítésre került már, amikor Rampf csatlakozott a Volkswagen Motorsporthoz, de a Rampf és az FX Demaison által vezetett tervezési és fejlesztési munka párhuzamosan folyt a motorfejlesztéssel, melyet Dr. Donatus Wichelhaus és csapata végzett. Amikor az első autó elkészült 2011 karácsonyára, Rampf szavai szerint „ez már a megfelelő motorral rendelkezett, nem egy átmeneti motorral, hanem egy megfelelő egységgel”.