Get Adobe Flash player

Hírek: DMACK - Tanak ismét a DMACK-nál

 

Tanak ismét a DMACK-nál

A DMACK új szintre lép a rali világbajnokságon, a gumigyártó szerződést kötött Ott Tanakkal, és DMACK World Rally Team néven a ralisport legfelsőbb kategóriájában vesz részt 2016-ban.

Az M-Sporttal szoros partnerkapcsolatban egy Ford Focus WRC-vel fogja nevezni a kínai gumigyártó a 28 éves észt pilótát a rali világbajnokság jövő éves sorozatának mind a tizennégy versenyére, ahol a gyártói csapatok ellen fognak csatába szállni. A lépés egyúttal lehetőséget biztosít a DMACK számára, hogy a sportág csúcskategóriájában küzdjön meg az olyan elismert rivális gumigyártókkal, mint amilyen a Michelin és a Pirelli.

Tanak és navigátora, Raigo Molder nem idegen a cégnél, 2014-ben már együtt indultak a WRC 2-es bajnokságban és söpörték be a kategória csapatbajnoki címét. Tanak a World Rally Car-os bemutatkozását is a DMACK-kal tette meg a 2011-es Brit Rally hatodik helyén végezve. A párosnak a Fiesta WRC sem ismeretlen, az idei szezont ezzel a típussal versenyezték végig az M-Sport színeiben, a júliusban megrendezett Lengyel Rally-t vezették is az első napon, végül pedig a dobogó harmadik fokán végeztek a viadalon.

Azzal, hogy a DMACK teljes szezont fog teljesíteni a rali világbajnokság legfelsőbb szintjén, növeli elkötelezettségét, ami a következő fázisa a gyár céljának, nevezetesen hogy egy top gyártói csapat beszállítója legyen. Szeptemberben a gumiabroncs szakértő Fiorenzo Briviót igazolta le a Pirellitől a cég, ezzel is jelezvén, hogy javítani akarják a fejlesztési tevékenységüket és az autósportra szánt termékeiknek a teljesítményét.

Az elmúlt hónapban elvégzett kétnapos spanyolországi tesztelés után a DMACK és Tanak egy hideg időjárási körülmények között zajló tesztet szervez december legelejére, hogy felkészülhessenek a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-ra.

„A fejlesztési tervünk részeként nagyjából hat hónapja dolgozunk ezen a programon” – mondta el Dick Cormack, a DMACK ügyvezető igazgatója. „Őszintén hiszem, hogy az M-Sport és Ott kombinációja a legjobb platform, ami segíthet nekünk a WRC termékeink fejlesztésében és vezető szakaszidőkhöz juttat minket, amint arra lehetőség adódik. A DMACK világos stratégiával rendelkezik arra, hogy a jövőben megküzdjön a rali világbajnoki címért, az egyetlen út pedig ennek elérésére, hogy a termékfejlesztésre fókuszáljunk és a megfelelő partnerekkel egy teljes rali világbajnoki programba kezdjünk bele, hogy bizonyítsuk a teljesítményünket. A mai egy újabb lépés a célunk elérése felé, hogy a rali világának csúcsán versenyezhessünk a Michelinnel és a Pirellivel, úgyhogy egy nagyszerű szezont várok 2016-ra.”

„Nagyon izgatott vagyok, hogy a DMACK-hoz csatlakozhatok ismét, rendkívül motivál, hogy folytassuk a kemény munkát és közelebb kerüljünk a csúcshoz” – nyilatkozta Tanak. „Sok szép emlékünk van 2014-ből, keményen dolgozik a csapat, és tudom, hogy azóta is előremozdultak a dolgok. Nehéz szezonunk volt, a sebesség azonban megvolt, most pedig már sokkal nagyobb rali világbajnoki tapasztalatunk van, jobbak leszünk a jövőben. Ez egy tökéletes program számomra, egy esély, hogy segítsem a DMACK fejlődését és egy lehetőség, hogy demonstráljam mind a saját, mind a DMACK tempóját. Alig várom, hogy elrajtoljon a szezon Monacóban.”

Arról az értesülésről, miszerint a DMACK színeiben egy Ford Fiesta WRC-vel venne részt Jari Ketomaa is a jövő évi rali világbajnokságon, egyelőre nem született megerősítés, de nem kizárható a második autó nevezése.

2016-ban a DMACK a rali világbajnokság minden szintjén jelen lesz, Tanak WRC-s szereplése mellett a WRC 2-es sorozatban fog részt venni egy Ford Fiesta R5-ös kormánya mögött az idei Drive DMACK Fiesta Trophy győztesének járó jutalom révén Marius Aasen. Hozzá Sander Parn csatlakozik a kétautós csapatban, a Ford Fiesta R2-esekkel futó Drive DMACK Fiesta Trophy pedig immár harmadik szezonját kezdi.

 

Andrew

 

2015. november 27.