Get Adobe Flash player

Lada VFTS-ek külföldről

 

VFTS-ek a nagyvilágból

 

Az Aliasov - Levitan (SU) kettős a Barum Rally-n

 

Atanas Atanasov és Nikolai Bogdanov a bolgár Hebros Rally-n

 

Vaclav Blahna a Skoda gyári versenyzői státuszát adta fel és ült bele a csehszlovák tuningcég, a Metalex által fejlesztett VFTS-be. (A cikk kezdő képe is a cseh versenyzőről készült.)

 

Nikolai Bolsih - Igor Bolsih (SU)

A testvérpáros az 1987-es Salgó Rallye-n ötödik, ’88-ban hatodik helyen végzett.

A fotót Szalai Róbert készítette az 1988-as versenyen

 

Ugyanakkor, ugyanott. Fotó: Tódori Tibor

 

Ilia Bonev (BG) a Vida Rally-n 1985-ben

 

Stasys Brundza fejlesztőmérnök és versenyző. A Lada gyári pilótája volt, emellett Ő vezette többek között a VFTS projektet is.


Salgó Rallye, 1986

 

Vyacheslav Danilov az 1987-es Salgó Rallye-n abszolút negyedik volt VFTS-ével

Ezt a fotót Tódori Tibor készítette 1988-ban

 

A Fadrny - Havlik (CS) páros a Cesky Krumlov-on ’87-ben

 

Slavcho Hristov (BG) és Stoyan Radev a ’86-os salgótarjáni BBK futamon harmadik helyet ért el két gyári Lada mögött.

Albenán 1984-ben

 

Hebros Rally, 1986

 

Miroslav Lank – Milos Tyce (CS)

 

A Nikolai Nikolov - Krassimir Petrov (BG) páros a negyedikként végzett a ’86-os Salgón

Itt éppen Albenán

 

Ilmar Raissar - Rein Talvar (SU)

A B csoport 1986-os betiltása után a kisebb hengerűrtartalmú, ebbe a kategóriába tartozó autók még néhány évig részt vehettek a nemzetközi versenyeken. Raissarék 1988-ban az 1000 Tó Rally-n az abszolút 18. helyet szerezték meg a 195 elrajtolt autó közül!

Többször is vendégeskedtek Magyarországon

 

Vallo Soots - Toomas Putmaker (SU)

84, Salgótarján

 


Pneumant Rallye, 1985

 


Salgó Rallye ’86 – második helyen végeztek. Fotó: Tódori Tibor

 

Rudi Stohl (AUT), Manfred apukája is versenyzett VFTS-sel. A legeredményesebb világbajnoki szereplését ’85-ben a Marlboro Safari Rally-n érte el az autóval, ahol megnyerte géposztályát.

 

Joel Tammeka – Ants Kulgevee (SU)

A ’86-os Salgó Rallye-n harmadik helyen végeztek.

 

Ilian Toplodolski (BG)

 

Eugenijus Tumalevicius - Pranas Videika

A hazánkban is jól ismert szovjet páros 1987-ben a legendás 1000 Tó Rally-n kategóriagyőzelmet aratott a VFTS-sel.

Győztesként értek célba a Béke és Barátság Kupa sorozat részeként megrendezett 1986-os IV. Nemzetközi Mogürt-Salgó Rallye-n is, két évvel később ugyanitt a finn Buri, Stenroos kettős (Audi Quattro) mögött az abszolút értékelésben második helyén végeztek, megnyerve a BBK értékelést. A B csoport megszüntetése után egy Samarával riogatták az ellenfeleket.

Tumaleviciusék a ’88-as Mogürt-Salgó Rallye-n

 

Valeri Velikov (BG)

 

Végül egy jobbkormányos verzió Geoff Warkuppal a volánnál. Az angol versenyző az 1985-ös RAC Rally-n kategóriagyőzelmet aratott az autóval.

 

Képek innen-onnan:


Andrew