Lada VFTS-ek külföldről
VFTS-ek a nagyvilágból
Az Aliasov - Levitan (SU) kettős a Barum Rally-n
Atanas Atanasov és Nikolai Bogdanov a bolgár Hebros Rally-n
Vaclav Blahna a Skoda gyári versenyzői státuszát adta fel és ült bele a csehszlovák tuningcég, a Metalex által fejlesztett VFTS-be. (A cikk kezdő képe is a cseh versenyzőről készült.)
Nikolai Bolsih - Igor Bolsih (SU)
A testvérpáros az 1987-es Salgó Rallye-n ötödik, ’88-ban hatodik helyen végzett.
A fotót Szalai Róbert készítette az 1988-as versenyen
Ugyanakkor, ugyanott. Fotó: Tódori Tibor
Ilia Bonev (BG) a Vida Rally-n 1985-ben
Stasys Brundza fejlesztőmérnök és versenyző. A Lada gyári pilótája volt, emellett Ő vezette többek között a VFTS projektet is.
Salgó Rallye, 1986
Vyacheslav Danilov az 1987-es Salgó Rallye-n abszolút negyedik volt VFTS-ével
Ezt a fotót Tódori Tibor készítette 1988-ban
A Fadrny - Havlik (CS) páros a Cesky Krumlov-on ’87-ben
Slavcho Hristov (BG) és Stoyan Radev a ’86-os salgótarjáni BBK futamon harmadik helyet ért el két gyári Lada mögött.
Albenán 1984-ben
Hebros Rally, 1986
Miroslav Lank – Milos Tyce (CS)
A Nikolai Nikolov - Krassimir Petrov (BG) páros a negyedikként végzett a ’86-os Salgón
Itt éppen Albenán
Ilmar Raissar - Rein Talvar (SU)
A B csoport 1986-os betiltása után a kisebb hengerűrtartalmú, ebbe a kategóriába tartozó autók még néhány évig részt vehettek a nemzetközi versenyeken. Raissarék 1988-ban az 1000 Tó Rally-n az abszolút 18. helyet szerezték meg a 195 elrajtolt autó közül!
Többször is vendégeskedtek Magyarországon
Vallo Soots - Toomas Putmaker (SU)
’84, Salgótarján
Pneumant Rallye, 1985
Salgó Rallye ’86 – második helyen végeztek. Fotó: Tódori Tibor
Rudi Stohl (AUT), Manfred apukája is versenyzett VFTS-sel. A legeredményesebb világbajnoki szereplését ’85-ben a Marlboro Safari Rally-n érte el az autóval, ahol megnyerte géposztályát.
Joel Tammeka – Ants Kulgevee (SU)
A ’86-os Salgó Rallye-n harmadik helyen végeztek.
Ilian Toplodolski (BG)
Eugenijus Tumalevicius - Pranas Videika
A hazánkban is jól ismert szovjet páros 1987-ben a legendás 1000 Tó Rally-n kategóriagyőzelmet aratott a VFTS-sel.
Győztesként értek célba a Béke és Barátság Kupa sorozat részeként megrendezett 1986-os IV. Nemzetközi Mogürt-Salgó Rallye-n is, két évvel később ugyanitt a finn Buri, Stenroos kettős (Audi Quattro) mögött az abszolút értékelésben második helyén végeztek, megnyerve a BBK értékelést. A B csoport megszüntetése után egy Samarával riogatták az ellenfeleket.
Tumaleviciusék a ’88-as Mogürt-Salgó Rallye-n
Valeri Velikov (BG)
Végül egy jobbkormányos verzió Geoff Warkuppal a volánnál. Az angol versenyző az 1985-ös RAC Rally-n kategóriagyőzelmet aratott az autóval.
Képek innen-onnan:
Andrew