Get Adobe Flash player

Ogier-nek nem tetszik a rajsorrend, a többieknek Ogier véleménye - Az FIA megvizsgálja a rajtsorrendre vonatkozó szabályokat

 

Az FIA megvizsgálja a rajtsorrendre vonatkozó szabályokat

A Nemzetközi Automobil Szövetség a szezon végén meg fogja vizsgálni a rali világbajnokság rajtsorrendre vonatkozó jelenlegi szabályzatát, állítja Jean Todt elnök.

Az uralkodó világbajnok Sebastien Ogier folyamatosan panaszkodik a 2015-ben bevezetett újításra, miszerint a pontverseny éllovasának az első és a második napon is elsőként kell rajtolnia, nem pedig csak az elsőn, mint ahogyan az az előző szezonban volt.

Todt ellátogatott a Szardínia Rally-ra, ahol beszélt az élmenőkkel is. „A szabályok ugyanazok mindenkire nézve – tudjuk, hogy néhány versenyző panaszkodik, néhányan ugyanakkor elégedettek vele” – mondta el Todt az Autosportnak. „Nem úgy néz ki, hogy lenne ennek jelenleg bármilyen hatása a bajnokság állására. Azon felül minden résztvevő egyetértett, hogy az év végén lesz egy pont, amikor értékeljük a helyzetet.”

A jelenlegi szabályzat szerint a bajnokságban vezető páros két napon keresztül kell, hogy takarítsa a pályákat – feltéve ha nincs az első napon olyan kieső, aki a másodikon visszaállna –, ami hátrányt jelent számára. Ogier hajthatatlan, azt mondja, nem fog leállni azzal, hogy beszéljen arról, miszerint úgy érzi, a nagymértékben sportszerűtlen szabályok az ő megállítására születtek csupán, vagy bárkiére, aki vezeti a bajnokságot. „Nem látunk ilyesmit egyik másik sportágban sem” – magyarázta a kétszeres világbajnok. „Miért van az, hogy ennyire ellene vannak a sikereinknek? Látjuk, hogy a teniszben Novak Djokovic megnyer mindent, és ugyanez a helyzet a futballban a Barcelonával is, de nem tapasztaltjuk azt, hogy a Barcelonának eggyel több gólt kell rúgnia, mint bárki másnak, hogy megnyerje a meccset. Ezeken a helyeken ünneplik a sikert, nálunk viszont nem.”

Ogier a 2015-ös világbajnokság féltávjánál 66 pontos előnnyel vezet, de hangsúlyozza, hogy a folyamatos sikerei nem ássák alá a saját érveit. „Tudom, hogy milyen teljesítményt kellett nyújtanom Portugáliában. Ez a szabály néhány győzelmembe fog kerülni, eddig azonban csak egy ilyen volt. Lehet, hogy egy nap többe fog kerülni, lehet, hogy a bajnokságba is.”

A Volkswagen pilótája felszólította az FIA-t, hogy csökkentsék a hátrányt és térjenek vissza azokhoz az előírásokhoz, amik az előző idényben voltak érvényben. 2014-ben a listavezető az első napon rajtolt csak az élről, a verseny hátralévő részében pedig fordított sorrendben futottak már az autók. „A tökéletes megoldás számomra az lenne, ha visszatérnénk a kvalifikációhoz” – mondta a francia pilóta. „Azt hittem, az fair, de oké, néhány ember nem akarja azt. Ez esetben a következő jó dolog az lenne talán, ha a bajnoki éllovas csak pénteken nyitná az utat. Nem tetszett ez néhány embernek, mivel a csapatok túl sok taktikával éltek az első nap végén, hogy megpróbálják megtalálni a legjobb helyet a következő napra. Ez a stratégia azonban nem lehetséges most már, mivel nem kapjuk meg az autóban a részidőket, úgyhogy a továbbiakban nem lenne ez probléma.”

 

Andrew

 

2015. június 27.