Get Adobe Flash player

A csapatok készülnek 2015-re

A Lengyel Rally a 2014-es rali világbajnokság félidejét jelölte, a csapatok azonban keményen dolgoznak, hogy felkészüljenek a következő idényre. World Rally Car-jaik várhatóan nagy változásokon fognak átesni.

A gentleman’s agreement szerint erre az szezonra befagyasztották a technikai szabályokat, az alakulatok autóik fejlesztését a 2015-ös idényig visszatartották.

A legnagyobb evolúcióval az újonc Hyundai Motorsport fog kijönni a következő idényre, i20 WRC-jük csaknem teljes egészében átdolgozásra kerül. „Ez egy teljesen új, az új utcai i20-as modellen alapuló autó lesz, a motortól kezdve a karosszérián és az erőátvitelen keresztül” – árulta el Michel Nandan néhány héttel ezelőtt. A Hyundai sosem csinált titkot abból, hogy 2014-et tanulóévként kezelik, mint ahogyan a Volkswagen is 2012-t, mikor a németek Skoda Fabiákkal versenyeztek. „A 2014-es i20 WRC tette lehetővé a csapat számára azt, hogy beilleszkedjen a rali világbajnokságba és szolgált a következő verzió tesztjárműveként, melynek tesztjei már a nyáron megkezdődnek.” A július végén, augusztus elején megrendezésre kerülő Finn Rally-n a jelenlegi i20 WRC ugyanakkor már a 2015-ös csomag motorfejlesztéseivel fog rajthoz állni.

A Volkswagen Motorsport relatíve jól áll a 2015-ös evolúciókkal. Még ha a Polo R WRC nem is esik át nagyobb ráncfelvarrásokon, negyven százalékban továbbfejlesztésre kerül, beleértve az erőátvitelt is, és a tervek szerint kormányváltót is kap.

A Citroen a 2015 utáni időszakról még nem beszélt, de a jövő évre több fejlesztésük is van, többek között a hidraulikus működtetésű, kormányoszlopon elhelyezkedő váltókart, mely a következő szezonban ismét engedélyezett lesz a World Rally Car-okban. Ez a fajta váltó már mind a Citroen DS3-ban, mind a Ford Fiestában kipróbálásra és tesztelésre került Robert Kubica révén – igaz, a Fiestában pneumatikus működtetéssel –, de az előző generációs WRC-kben is használta ezeket a technológiákat mindkét csapat.

Yves Matton alakulata három specifikus területre koncentrál, arról azonban egyelőre nincsen információ, hogy a Citroen felhasználja-e a túraautó világbajnokságon futó motorjának fejlesztéseit, hogy a rali programban egy új evolúciós erőforrással álljon elő. Az esély megvan erre, hiszen ugyanaz az 1,6 literes direkt befecskendezéses alap adja a két sorozatban használt motorokat.

A Hyundai-hoz hasonlóan minden valószínűség szerint az M-Sport sem fogja bemutatni megújult Fiesta RS WRC-jét a legelső futamon, a felfrissített kocsi csak az első európai murvás versenyen debütálhat. Malcolm Wilson privát csapatként futó alakulata a Fiesta eddigi legnagyobb fejlesztési csomagját ígéri, ami már biztosan a ráncfelvarrott frontrésszel fog megjelenni.

 

Andrew

 

2014. július 10.