Get Adobe Flash player

Max Rendina talányos csapata

A WRC 2-es sorozat Production Car kiírásában részt vevő Max Rendina navigátorként nevezett a Finn Rally-ra. Az olasz pilóta nem adott magyarázatot, értetlenséget kiváltva a szakma és a szurkolók körében is.

A futamon Jack de Keijzer, a Motorsport Italia mitsubishis részlegének vezetője árult el némi információt a történésekről: „Csapatunk új irányokat vett a napokban, új nevezőként jelentkeztünk a WRC 2-be Bas Motorsport néven, mivel Finnország eredetileg nem szerepelt Rendina programjában. Itt akartunk azonban lenni, és ezen a néven új WRC 2-es csapatként neveztünk. Új rajtszámunk van, a 44-es. Az eredeti rajtszáma a 33-as. Ez nem azért kezdődött, mint ahogyan mindenki feltételezi, hogy Rendina bajnoki riválisának, Juan Carlos Alonsónak az életét akartuk feleslegesen megnehezíteni.”

Arra a csapat nem adott magyarázatot ugyanakkor, hogy miért Rendina navigátorát, Mario Pizzutit nevezték pilótaként és hogy a szakaszokon ki is vezeti tulajdonképpen az autót. De Keijzer erről a következőket mondta el: „A cél a 2014-es Finn Rally részvétel volt és hogy a jövő évre tapasztalatot gyűjtsenek. Max jövőre komolyan szeretné csinálni a WRC 2-t és részt venni ezen a versenyen is, ahol korábban nem járt még. Jobb volt most jönni, és menni a szakaszokon, mint jövőre, amikor valami nagyot akar alkotni, hiszen akkorra felkészültnek kell lennie. Ez a célunk tehát és hogy a barátainkkal megosszuk a kormánykereket ezen a versenyen.”

Nem egy meggyőző magyarázat! De ki is ült az Evo X-es Mitsubishi volánja mögött, mikor az megérkezett a szervizparkba? Max… „Hosszú volt és fárasztó a gyorsaságik között az összekötő szakasz, úgyhogy segítettem Mariónak!” – mondta el Rendina. És hogy ki vezetett a szakaszokon? „Attól függ. Amikor rossz lett az időnk, Mario, amikor jó volt az időnk, én!”

Rendináék végül egy műszaki hiba miatt nem értek célba.

 

Andrew