Get Adobe Flash player

Hírek: Porsche 997 RGT - Richard Tuthill mesél az új RGT Porschéről

 

Richard Tuthill mesél az új RGT Porschéről

Richard Tuthill a Deutschland Rallye-n egy új homologizációjú autóval, a Porsche 997 RGT-vel fog rajthoz állni Stephane Prevot navigálásával.

Tuthill, akit a Kelet-Afrikai Safari Classic-on részt vevő klasszikus Porschékről ismerhetünk leginkább, úgy véli, csapata építette az R-GT szabályok szerint az első igazi ralisportra szánt 997-et. A brit csapattulajdonos véleménye szerint egy olyan kocsi kinézete és hangja, mint amilyen a Porsche, teljesen más attól, mint amit az augusztus második felében megrendezésre kerülő viadal többi nevezője nyújtani tud.

 

- Mitől olyan különleges ez az autó?

- Nagyszerűen néz ki, szépen szól, élvezetes vezetni és csak jobb lesz!

- Mennyiben különbözik egy normál, utcai Porschétől? Mi a specifikációja és mit kellett tennetek ahhoz, hogy alkalmas legyen a ralira?

- Lényegében ez egy 997 GT3 Cup autó, amit módosítottunk, hogy a raliban mehessen. A fejlesztési tervünk igencsak legelején vagyunk még a kocsival, amit Graham Moore, Colin McRae subarus éveinek mérnöke vezet.

Meg kell hagyni, sokkal nagyobb lett a projekt ahhoz, hogy idáig eljusson az autó, mint amire számítottam. Az FIA R-GT előírásai mindenki számára újak, sok olyan terület van, ami továbbgondolást igényel. Véleményem szerint mi vagyunk az elsők, akik egy megfelelő autót készítettünk. Sok olyan terület van, amin dolgozunk. A Németországban induló autón folyamatban vannak a munkálatok, sok dolog van még hátra.

Sok ilyen autót láthattak az emberek a nemzeti versenyeken szerte Európában. Ezek azonban távol állnak az FIA R-GT specifikációjától. Küszködünk még például a gumik széles választékával, mivel 11 collos hátsó kerekekkel futunk, szemben a WRC autók 9 collosaival. Szűkítőnk is van, amiről azt gondolom, szükségtelen, de az idő eldönti majd ezt. Az biztos, hogy a kocsi nem kelhet versenyre a WRC autókkal, de egyelőre még az R5-ösökkel sem, idővel azonban versenyképesebbé válik.

- Nézői szempontból izgalmasabbak ezek a kocsik, mint a WRC autók?

- Nagy rajongója vagyok a WRC autóknak, brutálisan hatékonyak, és látványos számomra nézni őket. A gond az, hogy matrica nélkül ugyanúgy néznek ki és ugyanúgy is szólnak. A gondolat, mely szerint lesz egy máshogyan kinéző és máshogy muzsikáló autónk a szakaszokon, egy nagyszerű dolog.

A legfontosabb, hogy egy ilyen autó hamisítatlan vezetési élményét szeretném átélni. Ez egy váltás számunkra, a szívünkből jön, hogy egy olyan kocsit mutassunk be, ami csodálatosan néz ki és szól, de csodálatos is vezetni. Egy autó, amit bárki is lát, vezetni akarná. Induljunk, szórakozzunk!

- Csak aszfaltra jó?

- Nem! Folyamatban van a murva kit, azzal meglesz mindenünk, hogy még izgatottabbak legyünk, a Wales Rally GB-n a wales-i erdőkben érdekes lesz hallani, hogy érkezik valami.

- A Tuthill Porsche a klasszikus Porschékről ismert, tizenhét darabot küldtetek a legutóbbi Kelet-Afrikai Safari Classic-ra. Ez egy jele az elmozdulásnak a historic-ról a jelen felé, vagy minden a Porschével függ össze?

- Abszolút nem, ez egy természetes kiterjesztése annak, amit csinálunk. A Porschéknek élünk, gondját viseljük az utcai autóktól kezdve a pálya- és raliautóknak is. A Safari Rally a kedvenc ralim a világon, ez sosem fog változni. Először 1980-ban mentem oda, amikor édesapám egy helyileg készített Saabot vezetett!

A 2015-ös nevezés már megkezdődött. Nem tervezem, hogy tizenhét autót futassak ismét, de ha lehetőség nyílna rá, belevágnék. Ez volt a legjobban szervezett és legeredményesebb ralicsapat, amit valaha is vezettem, így kellett lennie! Egy évet szánni egy ralira bárkinek is az életből, nagyon különleges dolog. Hálásak lehetünk, ha bárhogy is ott leszünk, többen vagy kevesebben, ez már egy tradíció, része az életünknek.

Ami az R-GT autót illeti, szuperizgatott vagyok, szeretnék ezekből többet is futtatni a jövő évi rali világbajnokságon, először is azonban a legjobb szintre kell hoznunk az autót, ez az egyetlen oka, ami miatt vezetem. Meg akarom ismerni ezt az autót, csakúgy, mint ahogyan ismerem a korábbiakat is. Úgy hiszem, sokkal jobb pozíciót teremt ez számunkra a jövőbeli ügyfeleink támogatásakor, ha a termék vezetői üléséből származó mély tudásom van.

Igaz, nem fogok hazudni, ki nem szeretne vezetni egy 997 RGT-t?!

 

Andrew

 

2014. augusztus 16.