Get Adobe Flash player

Hírek: Porsche 997 RGT - A Porsche problémás murvás homologizációja

 

A Porsche problémás murvás homologizációja

A Tuthill Porsche csapat R-GT autója nem állhatott rajthoz a Brit Rally-n, mivel az FIA nem hagyta jóvá a kocsi murvás specifikációját.

Richard Tuthill a versenyt megelőző héten egy különleges tárgyalásra is ellátogatott Genfbe, melyen részt vettek az FIA technikai bizottságának képviselői és a rali világbajnokság vezetői. Annak ellenére, hogy voltak pozitív kicsengések is az R-GT kategória jövőjére vonatkozóan, a megbeszélések azt illetően nem vezettek eredményre, hogy a Tuthill alakulat Porsche 997 RGT-je rajthoz tudjon állni a 2014-es rali világbajnokság utolsó fordulóján.

„Az érvényben lévő R-GT szabályok kiterjednek arra is, hogy a kiválasztott modell felfüggesztésének rugóstagját módosítani lehet” – magyarázta Tuthill. „Ez azonban a murvás fékek felszerelését teszi csak lehetővé. A Porsche 997 RGT esetében a rugóstag túl nagy ahhoz, hogy a 15 collos murvás kereket fel lehessen tenni, figyelembe véve a felszerelt féknyereg és féktárcsa méretét is. Az FIA-nak meg kell vizsgálnia, hogyan oldható meg ez a probléma. Nem meglepő, hogy biztonsági okokból nem hajlandóak teljes szabadságot adni a korlátlan átalakításokra.

Találtunk egy olyan megoldást, ami a sorozatgyártáson alapul, ezt remek eredményekkel teszteltük. A főmérnökünk – aki a motorsportban az egyik legnagyobb ismeretekkel rendelkező mérnök a világon, le mans-i, rali világbajnoki és Dakar tapasztalatokkal rendelkezik az elmúlt harminc évből – részletesen kidolgozott leírása sem volt elég azonban ahhoz, hogy meggyőzzük az FIA technikai részlegét.

Az FIA kivételesen merész volt az R-GT projekt előremozdításával és nagyon nyitott volt több területen is, különösen Michele Mouton és Jarmo Mahonen. Az R-GT egy új osztály, mindannyian kihívásokkal fogunk szembenézni, melyekhez megbeszélések kellenek és az, hogy átgondoljuk a dolgokat.

Meg kell hagyni, nem tudom rejtegetni a csalódottságomat amiatt, hogy milyen úton született meg ez a döntés, mivel májusban kezdtük el a kérdezősködést.”

A Tuthill Porsche csapat a Brit Rally-t megelőző héten százhúsz kilométeres murvás tesztet teljesített a wales-i Walters Arenában mindenféle probléma nélkül.

„Az autó arra született, hogy murván hajtsák” – jegyezte meg Tuthill a teszt után. „Jól kiegyensúlyozott, elképesztően könnyű vezetni és kivételesen gyors a csodálatos 3,8 literes motorral és a szekvenciális váltóval. Egész nap kísérleteztünk a beállításokkal, folytatjuk a fejlesztést bizonyos területeken, de elképzelni sem tudtam volna, hogy ilyen jó lehet már az első kanyaroktól kezdve. Több mint kész arra, hogy nekivágjon a szakaszoknak, legyenek azok murvásak vagy havasak. A kocsi aszfaltos teljesítménye már jól megalapozott, úgyhogy ez a sikeres teszt megerősítette mindannyiunk számára, hogy a Porsche RGT autónk egy tökéletes mindenes.”

 

Andrew

 

2014. november 17.