Get Adobe Flash player

Hírek: Pirelli - A gumikopás a kulcs a Pirellinél

 

A gumikopás a kulcs a Pirellinél

Henning Solberg ötödik helyen futott be a rali világbajnokság portugál fordulóján. A 42 éves pilóta több mint két év után ülhetett a privát Ford Fiesta WRC volánja mögé, ez még inkább növeli eredménye értékét, valamint az, hogy teljesen új típusú gumikkal érte el ezt a sikert.

Az idősebbik Solberg fivér autójára Pirelli abroncsokat szereltek, az olasz cég gumijait 2009 után láthatta újból a közönség WRC autón murvás körülmények között a világbajnokságon. A Pirelli az idén tért vissza a rali világbajnokságra, laza talajra új abroncsot, a Scorpion XR típust fejlesztették ki. Ez egy szimmetrikus, tehát forgásirány nélküli gumi, ami azt jelenti, hogy az autó bármelyik oldalán használható ugyanaz a darab.

A Pirelli vezető mérnöke, Matteo Braga a következőket mondta el a viadalt követően: „Idejönni és ilyen eredményt elérni Henninggel rendkívül biztató. Ez nem csak az új Scorpion gumi teljesítményének volt köszönhető, amivel elégedettek voltunk, de a kopás mértékének is. Henning sikerét az a kulcsfontosságú tényező tette lehetővé, hogy meg tudott őrizni néhányat a puha gumik allokációjából. Portugália az egyik legkeményebb versenye az évnek, ahogyan azt a kiesési arány is mutatta, de a gumi kialakítása biztosította mindazt a tapadást, amire szükség volt, lehetővé téve az olyan privát versenyzőknek, mint amilyen Henning is, hogy a legjobb helyekért küzdjenek. A prioritásunk az is volt, hogy minimalizáljuk a kopást azért, hogy a szettek a lehető leghosszabb ideig tartsanak.”

 

Andrew

 

2014. április 12.