Get Adobe Flash player

Hírek: Pirelli - Kubicával hajt a sikerekre a Pirelli

 

Kubicával hajt a sikerekre a Pirelli

A Pirelli aszfalton, murván, jégen és havon is próbára teszi gumijait a rali világbajnokság 2015-ös szezonja során, az olasz cég szereplésének elsőszámú versenyzője a korábbi Forma-1-es futamgyőztes Robert Kubica lesz.

A lengyel pilóta tavaly két győzelmet aratott Pirelli gumikon, megnyerte a Monza Rally Show-t és a Bettega emlékversenyt is. Kubica mellett a milánói székhelyű abroncsgyártó termékeire októberben váltó Martin Prokop is Pirelli gumikon fog futni, valamint a WRC-s újonc, Lorenzo Bertelli is az olasz abroncsok mellett döntött. Mindhárman Ford Fiesta RS WRC-vel fognak rajthoz állni, de természetesen a kisebb kategóriákban is lesznek Pirellit használó versenyzők.

 

A gumik

A szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-ra a cég a legutolsó generációs RK és RKW abroncsait szállítja, amiket a múlt évi Deutschland Rallye-n vetettek be először és fejlesztettek tovább a tél folyamán a tavalyi szezon tapasztalatai alapján. A kemény összetételű RK5A-t abban a Monte-Carlo Rallye-n valószínűtlen esetben vetik be, ha száraz lesz az időjárás, a lágy keverékű RKW7 viszont a hideg és nyirkos körülmények között használható. A szuperlágy RKSS is elérhető lesz a versenyzők számára a hercegségi viadalon csakúgy, mint a legújabb Sottozero, aminek van szög nélküli és szöges változata is. A Sottozero a havas, latyakos körülmények között nyújt ideális megoldást.

 

A szabályok

A szezon kezdete előtt a gyártóknak egy – kemény és lágy összetételben is elérhető – aszfaltgumit kellett regisztráltatniuk, valamint egy – ugyancsak kemény és lágy keverékű – murvás abroncsot.

A Monte-Carlo Rallye-n a beszállítók egy szuperlágy abroncsot és egy hógumit is biztosíthatnak, utóbbit szöges, valamint szög nélkül változatban. Mindegyik gumit 18 collos felnire szerelik.

A 2015-ös szabályok szerint csökkent az igénybe vehető abroncsok száma, a szervizlehetőségek során öt abroncsot lehet cserélni. A shakedown-on használható gumik számát ugyanakkor nem korlátozzák, ezzel ösztökélve a versenyzőket, hogy többet fussanak. A World Rally Car-os indulók a 82 darabos allokációból 34-et használhatnak el a verseny során.

A Monte-Carlo Rallye-n a WRC-s és WRC 2-es párosok rendelkezésére álló gumik:

RKH (kemény összetétel abrazív és száraz körülményekre): WRC: 8; WRC2: 8

RKS (lágy összetétel nedves és változatos körülményekre): WRC: 16; WRC2: 16

RKSS (szuperlágy összetétel jégre, fekete jégre és alacsony tapadásra): WRC: 24; WRC2: 16

Sottozero (szögek nélkül): WRC: 10; WRC2: 10

Sottozero (szögekkel): WRC: 24; WRC2: 24

 

Andrew

 

2015. január 20.