Hírek: Pirelli - A Pirelli szöges abroncsa: Sottozero Ice
A Pirelli szöges abroncsa: Sottozero Ice
Matteo Braga, a Pirelli vezető gumimérnöke mutatja be az olasz gyár Svéd Rally-n használatos gumiját, a Sottozero Ice-ot.
„Svédországban vagyunk, a rali világbajnokság második fordulóján.
A versenyre jellemző, hogy a szakaszokat jég és hó borítja. A levegő hőmérsékletétől függően különböző felületekkel találkozhatunk, kezdve a kemény jéggel, hóval és murvával is. Helyenként, ahol a hőmérséklet nulla fok felett van, megolvadt havat is találhatunk, ami a jeges murvát sarassá teszi.
A termék, amit homologizáltunk az ilyenfajta versenyekre erre az évre, a Sottozero Ice-unk. 205/65x15 a mérete, ugyanaz, mint amit murvára használunk. Az abroncs jellegzetessége a szögek jelenléte, melyek egy, a Pirelli szabadalmával rendelkező folyamattal kerülnek a futófelületbe. A fő jellemzője ennek az eljárásnak, hogy a szögek az abroncs gyártási folyamata során kerülnek bele a gumiba.
384 szög van minden egyes gumiban a szabályoknak megfelelően, amik meghatározzák azt is, hogy a szögek maximális sűrűsége húsz darab deciméterenként. A szögek hossza húsz milliméter, a gumiból pedig hét milliméterre állhatnak ki. A szabályok által meghatározott maximális súly négy gramm, összesen ez nagyjából másfél kilót tesz ki tehát abroncsonként.
A WRC-s versenyzők a szabályok által maximálisan meghatározott mennyiségű gumit használhatnak a futam során, ami négy gumi cserelehetőségenként, plusz négy, ez összesen huszonnyolc abroncsot jelent.”
Andrew
2015. február 14.