Get Adobe Flash player

Hírek: Pirelli - Henning Solberg titkos fegyvere a Pirelli

 

Henning Solberg titkos fegyvere a Pirelli

 

A jövő héten megrendezésre kerülő Svéd Rally-n Henning Solberg a Pirelli gumijait fogja használni. 2010 óta ez lesz az első alkalom, hogy világbajnoki futamon WRC autóra az olasz gyár abroncsait szerelik.

Az egy évvel ezelőtt a viadalt nyolcadikként befejező norvég egy Ford Fiesta RS WRC-vel áll rajthoz privátként, és reméli, a Pirelli Sottozero Ice gumik előnyt jelentenek majd számára a versenyen.

„Örülök, hogy Pirellivel mehetek és hogy egy új fejezetet nyithatok” – mondta el az idősebbik Solberg fivér, aki a rali világbajnokságon éppen Svédországban mutatkozott be 1988-ban, majd szerepelt itt számtalan alkalommal. „A Pirelli gumikkal mindig is fantasztikus érzésem volt, úgy gondolom, különbséget eredményezhetnek Svédországban. Olyan gumijaim lehetnének, amilyet akarok, de a Pirellit választottam, és remélem, előnyt jelentenek majd.

Mint ahogyan sok versenyző elmondta, ezek nagyon precíz abroncsok, nagyon jó irányíthatóságot adnak. Pályafutásom során sosem tudtam igazán sokat tesztelni, de a Pirelli gumikkal csak be kell ugrani a kocsiba, és azonnal gyorsan lehet menni.”

A norvég pilóta legjobb svéd eredménye egy negyedik helyezés, ezt 2007-ben érte el, ugyanakkor a tavalyi skandináv verseny óta nem indult világbajnoki futamon.

„Egy éve nem vezettem, úgyhogy kicsit be vagyok rozsdásodva, de úgy gondolom, a legjobb gumijaim lesznek ide. Nagyon várom már a dolgot” – tette hozzá a 41 éves pilóta.

Henning Solberg a Pirelliket a verseny shakedown-ján próbálhatja ki, ekkor ülhet bele ismét a Fiesta WRC-be is. Az abroncsokkal kapcsolatos reményeit ugyanakkor alátámasztja, hogy az orosz Vasily Gryazin remekül fut az olasz gumikon az Európa-bajnokság téli viadalán, a Liepaja Rally-n.

A futamon a Pirelli nem csak a Fiesta WRC-re szereli fel abroncsait, de a WRC 2-es bajnokságban szereplő versenyzők autóira is, köztük Lorenzo Bertelli és Jourdan Serderidis Ford Fiesta R5-jeire, Valeriy Gorban MINI JCW S2000-ére, Anders Gröndal és Gianluca Linari Subaru Imprezáira.

„Svédország mindössze a második verseny a visszatérésünk óta, az ügyfelek vannak figyelmünk középpontjában ebben az évben, de ez az egyik legnehezebb futam, amivel szembenézünk a teljes szezonban” – véli a Pirelli vezető mérnöke, Matteo Braga. „Az ígéretes monte-carlói rajt után, ahol a WRC 2-ben dobogón végeztünk és megnyertük a szériagyártású autók kategóriáját, Svédországban további sikereket remélünk. A Sottozero Ice gumik különleges módon úgy lettek megtervezve, hogy teljes kontrolt biztosítsanak még a legcsúszósabb felületeken is. A szabadalmaztatott gyártási eljárásunknak köszönhetően a 380 szög a szakasz teljes hossza alatt az abroncsban marad, ezzel konzisztens tapadást, ezáltal önbizalmat ad a pilótáknak.”

 

Andrew

 

2014. február 2.