Get Adobe Flash player

Hírek: Pirelli - Szimmetrikus abroncs a Pirellitől murvára

 

Szimmetrikus abroncs a Pirellitől murvára

Az olasz gumigyár hároméves távollét után csatlakozott újból a 2014-es szezonban a rali világbajnokság csúcskategóriájához. A Pirelli Mexikóban, a sorozat első murvás versenyén teljesen új murvagumit mutat be. Az olaszok több mint húsz évet követően visszatérnek a szimmetrikus mintázathoz, teszik ezt azok után, hogy a ’90-es évek elején ők voltak az elsők, akik először alkottak aszimmetrikus gumikat.

A Pirelli Scorpion XR mérete 205/65 R15, a típust mostoha körülményekre fejlesztették ki, futófelülete szimmetrikus, ami azt jelenti, hogy bal és jobb oldalon egyaránt alkalmazható egyazon termék. Az FIA előírásai szerint a világbajnokságon kétfajta keveréket, lágyat és keményet kínál a cég a négykerékhajtású autóval rajthoz álló versenyzők számára.

A Pirelli vezető mérnöke, Matteo Braga a Mexikó Rally előtt a következőket mondta el az újdonságról: „Magas hőmérsékletével és nagy tengerszinti magasságával Mexikó nagyon kemény kihívást jelent bármilyen gumiabroncs számára, de bízunk a Scorpion XR képességeiben, hogy megbirkózik a sziklákkal és a hővel. A tengerszint feletti magasságnak köszönhetően a motorok több mint húsz százalékot vesztenek teljesítményükből, ami hatással van a gumikra is, mivel bár kisebb a teljesítmény, az autók többet csúszkálnak, ha nincsen elég tapadásuk. A jelenlegi XR egy teljesen más koncepció ahhoz képest, mint ami utoljára, 2010-ben látható volt, újak a méretei és új az irány nélküli mintázata, a legújabb technológiákkal készült. Kifejezetten azért hoztuk létre, hogy megfeleljünk az FIA legutolsó elvárásainak, várjuk már, hogy megnézhessük, hogyan teljesít versenyben.”

 

Andrew

 

2014. március 1.