Get Adobe Flash player

A 2015-ös Polo WRC - A Volkswagen ideges a 2015-ös Polo WRC miatt

 

A Volkswagen ideges a 2015-ös Polo WRC miatt

A Volkswagen Motorsport technikai projektmenedzsere, Francois-Xavier Demaison azt mondja, a nagy elvárásokból következően „idegesebb” a sikert sikerre halmozó Polo R WRC 2015-ös változata miatt, mint amilyen az előd érkezésekor volt.

A Volkswagen huszonhat versenyéből huszonkettőt megnyert, mióta a Polóval zajló programja megkezdődött, ebben az évben pedig csak egy csatát vesztett. A csapat a két év során az egyéni és a gyártói világbajnoki címeket is megszerezte.

Demaison a fejlesztési programról elárulta, hogy a kocsi nem több mint húsz százalékban fog különbözni a 2013-ban és 2014-ben futottól, de hozzátette, nagyobb nyomást érez a jövő évi evolúcióval kapcsolatban. „Idegesebb vagyok az új autó miatt” – jegyezte meg. „Amikor belevágtunk a jelenlegi kocsival, nem volt rajtunk nyomás, hároméves tervünk volt, hogy bajnokok legyünk. A gondolat az volt, hogy csináljuk meg az első autót, aztán tegyünk egy második lépést, hogy javítsuk azt, de amikor megnézzük az ezzel a kocsival elért eredményeket… Egy kicsit komplikáltabb a dolog most! Jobbnak kell lennünk, vagy legalább olyan jónak. Nagyon nehéz lesz ez számunkra a jövő évben.”

A Volkswagen tervei szerint a 2015-ös Polo a szezon kezdetére le lesz homologizálva, a megújult autó pedig már részt vett a Brit Rally-t megelőző teszteken is, hogy minél jobban ki tudja használni a hannoveri csapat a negyvenkét napos tesztlehetőséget. „A versenyzők arra fókuszálnának, hogy az autó készen álljon a versenyre, de ennyi napunk van csak, úgyhogy ezt kell tennünk” – magyarázta Demaison, majd hozzátette, a jelenlegi specifikációk további befagyasztását kérte, ami egy kísérlet volt arra, hogy a csapatok pénzt spórolhassanak. A Hyundai azonban elutasította ezt, mivel érkezik a vadonatúj i20 WRC-je. „Miért ne fagyaszthatnánk be?” – tette fel a kérdést a Volkswagen mérnöke. „Ez az én ötletem volt. Az autók nagyon közel vannak egymáshoz, csak egy evolúciót csinálhattunk volna, hogy használhassuk a kormányváltót, amit könnyű beszerelni. Általában nem beszélünk a költségvetésről, de el lehet képzelni, sokba kerül, amikor ki kell cserélni az autót, a tartalék alkatrészeket és mindent.”

 

Andrew

 

2014. december 8.