Breen hátsérülésének kálváriája
A Deutschland Rallye shakedown-ját megelőző napon érkezett a hír, miszerint Craig Breen nem állhat rajthoz a világbajnoki viadalon, miután soron kívüli vizsgálaton esett át a Finn Rally-n történt hátsérülése miatt. Bár Breen ír orvosainak azon biztosítékával utazott Németországba, hogy a korábbi eset nem akadályozhatja meg a németországi indulását, az FIA a rali világbajnokság szabályzatának L függelékére hivatkozva, mely a versenyző újbóli versenyzéséhez követendő folyamatot írja le, nem engedte rajthoz állni.
Ilyen jellegű sérüléseket követően a versenyzői licenc felfüggesztésre kerül, és szigorú folyamaton kell keresztülmenni, hogy a versenyző ismét autóba ülhessen. Az utóbbi időben elég sok hátsérülés történt a ralisportban, Michal Kosciuszko például a tavalyi Lengyel Rally óta nem ült versenyautóba, mely futamon még a Deutschland Rallye-n összeszedett hátsérülésével versenyzett.
Breen esetével kapcsolatban úgy tűnt, hogy a német futam versenybírái a finn orvosi delegált jelentését alapul véve hozták meg döntésüket, a Ford Fiesta WRC-vel nevező pilótát meg sem vizsgálták. Breen nem értett egyet ezzel, fellebbezésnek ugyanakkor nem volt helye. A közleményben a következők álltak: „Figyelembe véve a lehetőségét és a következményeit egy további esetnek, mely a verseny során az autó irányításának elvesztését eredményezi, a biztonság érdekében a 14-es rajtszámú versenyző nem rajtolhat el a versenyen.”
„Nagyon csalódott vagyok a döntés miatt” – mondta el Breen Trierben. „Követtem a folyamatot, hogy itt lehessek a versenyen. „Orvosi jóváhagyásom volt a versenyzéshez, jól érzem magamat, nem volt fájdalmam még az itt megtartott előzetes tesztünk után sem. El kell fogadnom a versenybírák döntését, és tovább kell lépnem.”
A rali világbajnokság menedzserét, Michele Moutont is megkérdezték az ügy kapcsán. „A dolog egyértelmű, a hátgerinccel kapcsolatos problémák esetén szükség van bizonyos időre a felépüléshez, aminek a verseny rajtja előtt le kell telnie. Természetesen ez nem Craig ellen szól, de ha bármi is történt volna, mit tudtunk volna mondani, ha az emberek odajönnek hozzánk és megkérdezik, miért engedtük őt versenyezni?”
Sajnos arról senki sem beszélt, hogy ennek a felépülési időnek Breen sérülése esetén mennyinek kellett lenni, az viszont bizonyos, hogy egy héttel később az Európa-bajnoki értékelésbe beleszámító Barum Rally shakedown-ján elrajtolhatott a pilóta.
Andrew