Get Adobe Flash player

Kenguruk előnyben

A Polo R WRC az erszényesek ellen

 

Déli félteke: a külföldi látogatók mindig is izgatottak, hogy láthassanak egy kengurut, a helyiek azonban amolyan szeretlek, nem szeretlek kapcsolatban vannak az ugráló erszényesekkel Ausztráliában. Még a raliversenyzők legjobban felírt itinerei sem tartalmazhatják azokat az információkat, hogy mikor és hol kerül egy kenguru az autók útjába. Ausztrália nemzeti állata – melynek képe megtalálható az ország emblémáin, pénzein, több más dolgokon, de sok sportklub is ilyen néven szerepel – meglepően sok hasonlóságot mutat a rali világbajnokságon szereplő Polo R WRC-vel. Gyors, mozgékony, nagyot tud ugrani, és nagyszerű lengéscsillapítókkal rendelkezik.

A Polóval ellenétben a kenguru azonban álló helyzetéből is el tud ugrani, ezt a Volkswagennek nem sikerült még elérnie. A finom leérkezést ugyanakkor könnyebb összehasonlítani. A raliautónál erős lengéscsillapítók garantálják azt, hogy a landolás során ne essen darabjaira a kocsi, míg a kenguruk esetében az állat hátsó lábai működnek lengéscsillapítóként. A bent ülők mindkettőnél védve vannak. A pilóta és a navigátor az autóban, a kölyökkenguru pedig az erszényben.

Komolyra fordítva a szót: Ausztráliában a csapat visszatér a Finnországban használt beállításokhoz. Az ugratók miatt hosszabb rugóutat használnak, mint az aszfalton zajló Deutschland Rallye-n és keskenyebb, mélyebb mintázattal ellátott abroncsokat a laza talaj miatt. A 18-as helyett 15 collos ötvözött felnikre szerelik a gumikat. A murvára való abroncsok jóval nehezebbek, mint az aszfaltosak: a kerék felnivel együtt 25 kilogramm, ami 4-gyel több, mint az aszfaltos változat. Ez 24 kiló plusz súly, ha a két pótkerékkel is számolunk.

A szerelők számára ez nagy felelősség a szervizparkban. A verseny folyamán minden csapat arra törekszik, hogy World Rally Car-jának súlyát minél közelebb hozza a minimálisan megengedett 1200 kilós tömeghez. A hatékonyság az ütőkártya, mint ahogyan a kenguruknál is. Az energiafogyasztást tekintve az erszényesek előnyben vannak a legújabb technológiájú autókkal szemben is, energiájuk csaknem kilencven százalékát tudják mozgássá alakítani. Ez egy olyan dolog, amit meg lehet célozni.

Tanulni a kenguruktól, megtanulni győzni!

 

Andrew