Get Adobe Flash player

Hírek: rali Európa-bajnokság - Új ralis szabályok 2021-re

 

Új ralis szabályok 2021-re

A Motorsport Világtanács 2020. december 16-i ülésén, melyet a koronavírus helyzetre való tekintettel videókonferencia keretében tartottak, a szokások szerint több, a különböző autósport szakágakat, köztük a ralisportot is érintő szabálymódosítást hagytak jóvá a következő időszakra vonatkozóan.

Az Európa-bajnokságban megmaradt ugyan a szokásos nyolcfordulós formátum, de a költségcsökkentés jegyében csökkentették a szigeteken megrendezésre kerülő futamok számát, valamint két esetben egymáshoz kapcsolódó két versenyt jelöltek ki.

A korábbiakhoz hasonlóan az azori-szigeteki és a kanári-szigeteki viadalra nevezők logisztikai támogatást kapnak. Az összekapcsolt futamok a fafei és az azori-szigeteki, valamint a lengyel és a lett fordulók lesznek. Ezek esetében az első versenyt követően egy őrzött parkolóba lehet betenni a versenyautókat, szállítójárműveket, trélereket, kisegítő járműveket, mielőtt azokkal a két hét múlva sorra kerülő másik verseny helyszínére mennének. Ezzel a lehetőséggel nem szükséges a csapatoknak visszatérni a járműveikkel a bázisukra, így spórolhatnak a költségeiken.

További költségcsökkentési intézkedés, hogy a versenyek gyorsasági össztávja 180 és 210 kilométer között lesz. A Rally2-es autóval indulók a talajtípustól függetlenül maximum tizenhat gumit használhatnak fel egy hétvégén, a Rally3-assal nevezők tizenhatot az aszfaltos, tizenkettőt a murvás eseményeken, a Rally4-es és Rally5-ös géppel rajthoz állók pedig tizenkettőt a felülettől függetlenül.

A fő bajnokságban a nyolc futamból a legjobb hét eredménye fog beleszámítani a végső értékelésbe, ahhoz pedig, hogy bajnokot lehessen hirdetni, legalább négy versenynek kell lezajlania.

Az Európa-bajnokságon prioritásos státusszal rendelkező összes versenyző szerezhet pontot az abszolút értékelésben. A végső koronáért nyilván az R5-ös megnevezés helyett most már Rally2 néven futó gépekkel lehet a legnagyobb eséllyel harcba szállni. Az ERC 2-be változatlanuk az N csoportos és az R-GT autókkal lehet nevezni, kiegészülve a Rally2 Kit szabályok szerint épített masinákkal. 2022-től ugyanakkor ez a kategória kizárólag a Rally3-as gépeknek lesz fenntartva. Az ERC 3-ban a Rally4-es és Rally5-ös autók szerepelnek továbbra is.

A junior sorozatok – melyek az Európa-bajnokság harmadik futamától veszik kezdetüket és hat megmérettetésből állnak – jelentős átalakuláson mennek keresztül. Az ERC 1 Junior bajnokság ERC Junior bajnokság néven fut tovább, és az új technikai szabályok szerint épülő autókkal, a Rally3-as kocsikkal lehet ebben részt venni, melyek tulajdonképpen a Rally4-es autók négykerékhajtásos változatai. Az ERC Junior bajnokság 2021-es győztese az FIA, az Eurosport Events, a Ford Fiesta Rally3-asokat építő M-Sport és a Pirelli együttműködésének köszönhetően a következő szezonban öt junior világbajnoki futamon állhat rajthoz az M-Sport Ford Fiestájával, az olasz gyártó gumiabroncsain.

Az ERC 3 Junior kiírás – melyben szintén a Pirelli lesz a beszállító – minden Rally4-es és Rally5-ös autó számára nyitott lesz. Ennek győztese 2022-ben az ERC Junior bajnokság három futamán vehet részt egy Pirelli abroncsokkal szerelt Ford Fiesta Rally3-assal, de ha az ERC 3 Junior koronát egy Fiesta Rally4-essel szerzi meg a pilóta, akkor az M-Sport jóvoltából mind a hat ERC Junior versenyen ott lehet a rajtnál a következő szezonban.

A Rally2-es autóval versenyző huszonnyolc év alatti pilóták számára is ösztönzőcsomagot kínál a sorozat promótere, melynek részleteit a későbbiekben közlik, az azonban már most kiderült, hogy szeretnék a legnagyobb Európa-bajnoki koronára áhítozó fiatalok költségeit csökkenteni, a megjelenési lehetőségüket pedig növelni.

 

Andrew

 

2020. december 20.