Get Adobe Flash player

Hírek: rali Európa-bajnokság - Izgalmas tervek a 2014-es Európa-bajnokságra

 

Izgalmas tervek a 2014-es Európa-bajnokságra

 

A rali Európa-bajnokság két téli viadallal, Ausztriában és Lettországban veszi kezdetét 2014-ben, de szó van egy harmadik havas versenyről is, árulta el a sorozat promótere, az Eurosport Events.

Az idény Ausztriában indul útjára január 2-4-e között a Jannerrallye-val, a lett futam tervezett időpontja január 31-e és február 2-a közé esik. Ezekhez egy harmadik havas verseny is csatlakozhat, ami a tervek szerint egy Téli Sorozatot alkotna. Az Eurosport Events szoros együttműködésben van az FIA-val a világbajnokság és a kontinensbajnokság versenynaptárainak összhangba hozása érdekében. A tizenkét futamos Európa-bajnoki versenynaptár emiatt csak a világbajnokság jövő évi menetrendjének kiadása után lesz véglegesíthető.

Francois Ribeiro, a rali Európa-bajnokság promóterének, az Eurosport Events autósport fejlesztési osztályának igazgatója bővebben is beszélt arról, milyen változásokat terveznek a kontinensbajnokság következő szezonjára.


- Mi tudsz elmondani a 2014-es Európa-bajnokság harmadik lehetséges havas futamával kapcsolatban?

- Andrzej Witkowski, a Lengyel Autósport Szövetség elnöke a Lengyel Rally-t megelőző sajtótájékoztatót beszélt arról, hogy felajánlana egy téli versenyt márciusra amellett, hogy 2014-ben szeretnének világbajnoki futamot is rendezni. Ezen kívül július óta azon dolgozunk, hogy a Szeben Rally havas esemény legyen, ami mögött az a gondolat áll, hogy az ikonikus Transzfogarasi út lenne az egyik gyorsasági szakasz. A Transzfogarasi út a Pikes Peak és az Alpe d’Huez keveréke: egyetlen olyan utat ismerek Európában, ami ilyen egyedi jelleggel rendelkezik. Az Európa-bajnokság versenyzőinek hihetetlen élmény lenne, ha ezen autózhatnának, az Eurosportnak pedig nagyszerű show. Mindenesetre két lehetőségünk van a harmadik havas versenyre, ezzel létrehozhatnánk egy Téli Sorozatot az Európa-bajnokság részeként, ösztönözve a versenyzőket a részvételre. Hamarosan eldöntjük, melyik opció lenne a legjobb az Európa-bajnokság számára. A Transzfogarasi út használata és a támogatás, amit Románia miniszterelnökétől, Victor Pontától kaptunk a verseny alatt, két nagyon erős érv lesz akkor, amikor dönteni fogunk.

- A Lengyel Rally szervizparkjában több csapat is beszélt arról a tervről, hogy 2014-ben elindulna az Európa-bajnokság részeként egy junior bajnokság is. Mit lehet erről tudni?

- Az FIA rali bizottságának legutóbb, augusztusban tartott ülésén megállapodtunk abban az irányvonalban, hogy létrehozunk az Európa-bajnokságon belül egy új junior bajnokságot, aminek az alapját R2-es szabályok adnák és nyitott lenne minden olyan gyártó számára, amely rendelkezik homológ R2-es kocsival, a pilóták pedig 25 évesek vagy az alattiak lennének. Valószínűleg hét futamot tartalmazna ez, és az első lépcsője lenne annak a létrának, ami a legfelső szintű nemzetközi ralis sorozatig vezet. Az FIA-val, a Peugeot Sporttal és az M-Sporttal dolgozunk most a szabályokon és egy promóciós csomagon, ami az FIA rali bizottságának következő, októberi üléséig prezentálásra kész lesz. Az Európa-bajnokság junior bajnokságának győztese lehetőséget kap arra, hogy 2015-ben egy R5-ös autóval vegyen részt néhány Európa-bajnoki futamon.

- A téli futamokat félretéve hogyan fest az Európa-bajnokság 2014-es versenynaptár tervezete?

- Az FIA-ra várunk, hogy véglegesítsék a világbajnokság futamainak dátumait, azután tudjuk fixálni az Európa-bajnokság menetrendjét. Ennek meg kellene lennie az FIA Motorsport Világtanácsának szeptember 27-i dubrovniki ülésén. Majdnem véglegesíthető a versenynaptár maradék része, két futam áll még megbeszélés alatt. Lesznek új országok és új versenynek, de az egyensúly tökéletes lesz a téli versenyek, a murvás és az aszfaltos események között.

- Nagy az érdeklődés az R5-ös előírásokkal kapcsolatban. Ez az Európa-bajnokság szempontjából mennyire ígéretes?

- Az FIA nagyszerű munkát végzett az R5-ös szabályokkal, úgy néz ki, ez nagy siker lesz – az M-Sport Fiesta R5-öse már most bestseller, a Citroen és a Peugeot autója pályán van már, január 1-én homologizálják ezeket a Jannerrallye-ra, de a Skoda is megerősítette, hogy vizsgálják az R5-ös projekt indítását. A Frankfurti Motor Show-n történt megbeszélések és találkozók alapján valószínűnek tartom, hogy két másik autógyár is készen áll már arra, hogy R5-ös kocsit fejlesszen 2015-re. Ha mindez összejön, két évvel a szabályok bevezetés után hat különböző márkától hat különböző autó lesz jelen. Ez teljes mértékben példátlan, általában véve nagyon jó az FIA ralisorozatainak és különösképpen a rali Európa-bajnokságnak.

 

Forrás: www.fiaerc.com

 

Andrew

 

2013. szeptember 19.