Hírek: rali Európa-bajnokság - Újdonságok a 2014-es rali Európa-bajnokságon
Újdonságok a 2014-es rali Európa-bajnokságon
Az Eurosport Events, a rali Európa-bajnokság promótere számos újdonságról számolt be a sorozat 2014-es idényét illetően.
Gyártói kupa
A gyártók növekvő érdeklődésére válaszul az Eurosport Events gyártói kupa kiírását javasolja. Ez a csapatbajnokságot váltaná, a gyártó az abszolút értékelésben két legjobban végző autója szerezne pontot a sorozat tizenkét futamának mindegyikén. A sorozatgyártású autók és a kétkerékhajtású kocsik mezőnyében is kiírnák ezt a versengést.
Junior bajnokság
Az Európa-bajnokság junior sorozata különböző talajtípusokon hét megmérettetést foglalna magába, a végeredménybe a legjobb négy eredmény számítana bele. A pilótáknak 2014. január 1-én 25 éves kor alatt kell lenniük és a gyártó által regisztrált R2-es specifikációjú autót kell használniuk. A junior bajnokság résztvevői ugyanolyan márkájú gumikkal és egységes üzemanyaggal fognak versenyezni, nevezési díjuk versenyenként 1000 euró. A promóció és a filmezés megkönnyítése érdekében rajtoltatásuk a négykerékhajtású autók után egy csoportban történik. A sorozat győztese R5-ös autóval állhat rajthoz néhány 2015-ös Európa-bajnoki futamon. A további díjazás később kerül nyilvánosságra. Az Eurosport Events a szezon során külön promóciós programot szervez a sorozatnak, ami televíziós részt is tartalmaz. A versenyeken továbbá képzéseket tartanak a mezőnynek.
A junior bajnokságba a lett, az ír, a portugál, a belga, a cseh, a svájci és a francia futam fog beleszámítani. Az Azori-szigeteken tartandó portugál verseny szervezői ingyenes hajós szállítási lehetőséget biztosítanak a résztvevők autóit vontató szerelvénynek Lisszabonból, valamint hat repülőjegyet.
Az Európa-bajnokság így tizenegy kiírást foglal magába jövőre: értékelik abszolútban, a sorozatgyártású kocsikra és a kétkerékhajtású autókra vonatkozóan is a pilótákat, a navigátorokat, valamint a gyártókat, a hölgyek továbbra is versenyezhetnek a Ladies’ Trophy-ért és elindul a fentebb említett junior bajnokság.
További költségcsökkentő intézkedések
Azok után, hogy az idei szezonban a négykerékhajtású autók esetében sikeresnek bizonyult a versenyenként felhasználható gumik számának korlátozása– csak húsz abroncsot (plusz négyet a szabadedzésen és a kvalifikáción) használhattak –, a rali bizottság genfi ülésén elfogadta a kétkerékhajtású kocsikra vonatkozó limitálást is. A 2014-es szezon kezdetétől a kétkerékhajtású bajnokságban érdekelt párosok maximum tizenhat gumit használhatnak egy versenyhétvégén (plusz négyet a shakedown-on). A további költségcsökkentés érdekében a rali bizottság elfogadta azt az előterjesztést is, hogy az Európa-bajnoki futamok résztvevőinek egységes üzemanyaggal kelljen versenyezni. A SATA Rallye Acores és a Ciprus Rally rendezői jelentős utazási támogatást nyújtanak az versenyükre nevezőknek.
Kvalifikációs szakasz minden futamon
Az FIA és az Európa-bajnokság prioritásos versenyzői két futásos szabadedzésen, majd kvalifikáción fognak részt venni a 2014-es rali Európa-bajnokság minden egyes fordulóján. A kvalifikációs szakasz eredménye fogja meghatározni a nyilvános rajtpozíció választási ceremónia sorrendjét, ahol a kvalifikáció leggyorsabb versenyzője választhat először rajtpozíciót az első napra. A kvalifikációt követően kerül sor a prioritással nem rendelkező résztvevők shakedown-jára.
Az előterjesztések még nem véglegesek, azok a legközelebb december elején üléseső Motorsport Világtanács jóváhagyására várnak.
Forrás: www.fiaerc.com
Andrew
2013. november 26.