Get Adobe Flash player

Hírek: rali Európa-bajnokság - Megújul 2015-re az Európa-bajnokság

 

Megújul 2015-re az Európa-bajnokság

 

A versenyzők költségeinek csökkentése és a sorozat megerősítése érdekében számos változáson esik át a következő szezon előtt a rali Európa-bajnokság.

2015-től az Európa-bajnokságon legfeljebb tíz versenyt rendeznek a pilóták, a navigátorok és a csapatok számára. Mint ahogyan az a világbajnokság kiegészítő kategóriáiban is van, a résztvevőknek regisztrálniuk kell a sorozatra az FIA-nál, hogy pontokat gyűjthessenek,

A sorozat promótere, az Eurosport Events által előterjesztett és az FIA rali bizottsága által a május 28-án tartott párizsi gyűlésen elfogadott további változások szerint az Európa-bajnokság jobban fog hasonlítani a világbajnokságra ezentúl.

Európa-bajnoki címet R5-ös, Regional Rally Car és S2000-es autóval induló pilóták, navigátorok és csapatok szerezhetnek. Maximum nyolc versenyeredményt vesznek ehhez figyelembe, négyet a szezon első feléből, négyet a másodikból.

Az új ERC 2-es kategóriát a hagyományos N csoportos és az R4-es autók számára írják ki, melyeknek homologizációját az FIA további három évre meghosszabbítja, míg az ERC 3-as sorozatban az FIA regionális rali szabályzatának megfelelő kétkerékhajtásos kocsik vehetnek részt.

A 2014-es szezonban bevezetett és nagy sikernek örvendő junior bajnokság a továbbiakban is folytatódik, ennek neve a következetességet is szem előtt tartva Junior ERC lesz. Ezen a versenyzők négy legjobb eredménye fog beszámításra kerülni a jelenlegi hét helyett hat futamból. Mint ahogyan az most is érvényben van, a résztvevők életkora korlátozva lesz és R2-es specifikációjú autókat kell használniuk Michelin gumikkal. A Junior ERC versenyzői tréningprogramban vesznek majd részt, és R5-ös autóval történő szereplést nyerhetnek Európa-bajnoki futamokra. Erről a részletek később kerülnek napvilágra.

Az ERC 2-ben és ERC 3-ban a pilótákat, navigátorokat és csapatokat is díjazzák. Az ERC 2-ben félévenként a legjobb négy, az ERC 3-ban a legjobb három eredmény kerül értékelésre. Az ERC 3-ban a Junior ERC pilótái, navigátorai és csapatai is gyűjthetnek pontokat, jóllehet a Junior ERC-ben csak a pilótákat értékelik.

A megrendezésre kerülő futamokon a gyorsasági szakaszok össztávját 220 kilométerre csökkentik, hacsak nem történik más megegyezés az Eurosport Events-szel, míg a felhasználható gumiabroncsok mennyiségét tovább korlátozzák a gumigyártókkal történő egyeztetések után. Az FIA felé a bajnokságba történő nevezési díjat ezt követően határozzák meg, de ezt ésszerű határokon belül tartják majd.

A változásokat részletesen tartalmazó előterjesztési dokumentumot az FIA rali bizottságának augusztus végén fogják bemutatni jóváhagyásra annak következő ülésén.

Jean-Bapitste Ley, a rali Európa-bajnokság koordinátora a következőket mondta el: „Az Eurosport Events prioritása, hogy az Európa-bajnokságot a jelenlegi piaci feltételek szerint alakítsa, ugyanakkor fenntartsa a bajnokság magas színvonalát. A rendszeres találkozókon az Európa-bajnokság érintettjeitől származó igények szerint tiszta üzenetet kaptunk, hogy konszolidáljuk a fordulók számát és tegyük az Európa-bajnokságot megfizethetőbbé a résztvevők számára.

A legutóbb az FIA rali bizottsága elé terjesztett változásokat és a költségcsökkentő intézkedéseket a versenyzők és a csapatok örömmel kell, hogy fogadják, míg az Eurosport Events fenn fogja tartani továbbra is promócionális erőfeszítéseit az Európa-bajnokságban. Az Eurosport Events megpróbál pénzdíjazást is bevezetni a független csapatok számára, beleértve az R5-ös ügyfeleket is, hogy ösztönözze a nagy számú nevezéseket. Azzal, hogy a következő évben négy különböző R5-ös kocsi lesz a piacon, komoly versengésre számítunk az Európa-bajnokságon, a lépcsőfokon az világbajnokság felé.”

 

Andrew

 

2014. június 23.