Get Adobe Flash player

Hírek: Mitsubishi R5 - A Mitsubishi R5 megtette első versenykilométereit

 

A Mitsubishi R5 megtette első versenykilométereit

A Mitsubishi félhivatalosan visszatért a ralisportba, az Mpart Mirage alapokra épített R5-ös kocsija megtette versenykörülmények között is az első kilométereit.

A Mitsubishi R5, melyet teljes egészében az Mpart tervezett, fejlesztett és épített, 0-ás autóként futott holland Tank S Rally-n. A kocsi a tizenkét aszfaltos szakaszt mindenféle probléma nélkül abszolválta annak ellenére, hogy az emmeloordi központú versenyen tett meg először hosszabb távot aszfalton.

Az első kör négy szakaszát Hans-Erik Weng óvatosan teljesítette a kocsi volánjánál, hogy szokja a körülményeket és információkat gyűjtsön az első szervizlehetőség előtt. Az ezúttal a navigátor szerepét is betöltő Öhlins mérnök, Patrick Karlsson a második kör előtt módosított a futómű beállításokon, aminek a szakaszok ismételt teljesítése során azonnal jelentkezett hatása. Az utolsó körben ugyanez történt, az autó ekkor már versenyképes időket futott az élmezőnyhöz képest.

Az Mpart tulajdonosa, Tomas Weng a következőket mondta el a tesztversennyel kapcsolatban: „Azért vettünk részt ezen a futamon, hogy igazi versenykörülmények között gyűjtsünk adatokat és információkat a kocsi teljesítményéről aszfalton. Ahogyan kiderült, ennél is többel távozunk. Világos, hogy az autó versenyképes, és amennyiben a versenybe neveztünk volna, nem kétséges, hogy egy top helyezés elérésére lett volna képes. Ez különösen nagy megelégedéssel szolgáló végkifejlet volt mindannyiunk számára, akik részt veszünk ebben a projektben.”

Az autót a hét folyamán átszállítják Hollandiából az Egyesült Királyságba, ahol a hétvégén a North West Rally-n vesz részt Dolgellauban murvás körülmények között. Hans-Erik Wenget a csapat fejlesztési pilótája, Martin Berglund váltja a kormány mögött.

Arról továbbra sincsenek hírek, hogy a Mitsubishi jóváhagyja-e a projektet és homologizáltatja-e az R5-ös autót.

 

Andrew

 

2015. március 25.