Get Adobe Flash player

Hírek: Mitsubishi R5 - Sikeres murvás bemutatkozás

 

Sikeres murvás bemutatkozás

A Hollandiában előfutóként történt bemutatkozása után egy héttel immár élesben futott a Mitsubishi R5. Menet közben a talajfelület is változott, a North Wales Rally-n murván bizonyított az autó.

Az Mpart a Tank S Rally-t követően átépítette murvás specifikációjúra a kocsit, majd a Walters Arenában egy hasznosnak bizonyult tesztet folytatott le vele, ahol nagyon sok feladatot ki tudtak pipálni, többek között tesztelték az Öhlins lengéscsillapítóit is.

Ezt után következett a North Wales Rally, ami már igazi képet adott az R5-ös masináról. Ennek végén az Mpart elégedett lehetett, hiszen a Martin Berglund vezette Mitsubishi sikeresen szerepelt. Az újdonság hiba nélkül teljesítette a hat szakaszból álló versenytávot és második időt futott kétszer is.

A csapat ugyan tisztán fejlesztési célokból nevezett a futamra, nem pedig a végeredmény miatt, az ötödik helynek örültek, ami egyébként még jobb is lehetett volna, ha a reggeli szakadó esőben a szélvédő nem párásodott volna be. Berglund egy második legjobb szakaszidő után a korlátozott látási viszonyok miatt visszavett a tempóból, amellett döntött inkább, hogy időt veszít, mintsem hogy bármilyen okból olyan helyzetbe kerül, ami a tesztelést gátolja.

„El vagyunk ragadtatva a kocsi teljesítményétől és azoktól az információktól, amiket azzal gyűjtöttünk, hogy részt vettünk ezen a versenyen” – mondta el Tomas Weng csapatvezető, aki egyben a projekt főmérnöke is. „Az autó kényelmesen futott két második időt is, amikor Martin látta is valójában, hogy merre megy! Az egyetlen gyorsabb kocsi egy Fiesta R5+ volt, ami egy 34 milliméteres turbószűkítővel ment, szemben a Mitsubishi FIA specifikációjú R5-ös szűkítőjével. Ez nyilvánvaló különbséget eredményez a teljesítmény tekintetében. Következésképpen még bizakodóbbak vagyunk, hogy az autó versenyképes lesz a kategóriájában.”

Berglundra is mély benyomásokat tett a Mitsubishi R5. „Abszolút fantasztikus vezetni az autót, nagyszerű volt a tapadása a csúszós körülmények közepette. Nem kérdés, hogy nagy potenciállal rendelkezik. Úgy éreztem, nem kell olyan keményen nyomnom, hogy elérjem azokat az időket, amiket futottunk. Természetesen ez egy teszt volt és a lényeges elemnek az információk gyűjtése számított, nem pedig hogy másik versenyzőkkel csatázzunk. Az időjárástól eltekintve nagyon élveztem az első Egyesült Királyságbeli látogatásomat.”

A csapat a Hollandiában gyűjtött aszfaltos és a Wales-ben összeszedett murvás tapasztalatokkal tért haza svéd otthonába, ahol tovább folytatja a Mitsubishi R5 tökéletesítését és nekilát az első ügyfélautók legyártásának is.

 

Andrew

 

2015. április 1.