Hírek: Mitsubishi R5
R5-ös Mitsubishi a láthatáron
Májusban Skandináviában, szeptember 20-án pedig a Castle Combe Race Circuit-en tartott RallyDay-en mutatták be a Mitsubishi Mirage-ból készült R5-ös koncepciót. A nemzetközi projekt a nemzeti bajnokságokban részt vevő versenyzőket célozza meg.
A kocsi tervezése és megépítése az autógyártól függetlenül zajlott, az a svéd Mpart AB és a Ralliart Sweden nevéhez fűződik. Az első hírek szerint a projektvezető, Tomas Weng arról beszélt, érdeklődtek már a Mitsubishinél, hogy homologizálhatnák-e a kocsit az FIA-nál, később azonban olyan információk láttak napvilágot, melyek a homologizációt készpénzként kezelik.
Az egyszerűen R5 típusjelzéssel rendelkező Mitsubishibe a Lancer Evo X csökkentett hengerűrtartalmú erőforrását szerelték, az erőátvitel a Sadevtől származik az R5-ös kategória előírásainak megfelelően ötfokozatú sebességváltóval és összkerékhajtással. Az autó mind a négy felfüggesztése McPherson rendszerű, melyek különleges tervezésű segédkeretekhez csatlakoznak és Öhlins lengéscsillapítókkal rendelkeznek.
„Nagyon sok gondolat ment bele az autó tervezésébe és fejlesztésébe” – mondta el Weng. „Olyan egyszerűen és hatékonyan alakítottuk ki, amennyire csak tudtuk, és a lehető legtöbb Mitsubishi alkatrészt használtuk fel. Bízunk benne, hogy egyszerűen karbantarthatóvá teszi ez az autót, ami lehetőséget biztosít számunkra, hogy versenyképes áron kínáljuk. A várakozásainkat eddig meghaladják az ügyféligények, a visszaigazolt értékesítések kétszámjegyűek már” – tette hozzá a projektvezető.
A kiterjedt tesztprogram várhatóan októberben veszi kezdetét, a kocsi a tervek szerint a jövő év elején lép először a versenypályákra.
Andrew
2014. szeptember 24.