Get Adobe Flash player

Technikai szabálymódosítások - R-GT szabályzat

 

R-GT szabályzat

Az FIA szeptember végén bejelentette, a következő szezonban bajnokságot hirdet az R-GT autóknak, azoknak a járműveknek, melyek nem régóta vehetnek részt az FIA szabályok szerint zajló raliversenyeken.

A sorozat a világbajnokság és az Európa-bajnokság öt kiválasztott eseményét tartalmazza, a nevezők a Monte-Carlo Rallye, az Ypres Rally, a Deutschland Rallye, a Rallye du Valais és a Korzika Rally során mérkőzhetnek meg a bajnoki címért.

„A gondolat az volt, hogy tegyük lehetővé a különböző típusú autók raliversenyeken történő versengését” – mondta az FIA technikai delegáltja, Jerome Toquet. „Ahhoz, hogy egy autó megfeleljen az R-GT kategóriának, a kérdéses modellből legalább háromszáz darab gyártásának meg kellett már történnie, és az autóknak meg kell felelni számos technikai elvárásnak, beleértve a cockpit méretét is. A homologizációs folyamatnál ugyanakkor nincs szükség a gyártó bevonására.

Az autóépítőknek egyedi technikai passportért kell folyamodniuk, ez egyfajta egyszerűesített homologizációs dokumentum. Ami a megengedett módosításokat illeti, annak szelleme ugyanolyan, mint az N csoporté, ami azt jelenti, hogy a karosszéria csaknem szériagyártásúnak felel meg, kétkerékhajtás van, versenyfelfüggesztés és versenyfékek. A sebességváltót illetően nincsenek korlátozások, ami lehet például szekvenciális is.

A különböző modellek közötti teljesítménykiegyenlítés a súly/lóerő arányon alapul. A megengedett minimális súly alapján a beáramló levegőnél szűkítőt alkalmazhatunk, hogy az arányt 3,4 kilogramm/lóerőre vigyük le.”

Konkrétan ez azt jelenti, hogy Francois Delecour 3,8 literes Porsche 997 GT3 Cup-ja 39 milliméteres szűkítővel futott a Francia Rallye-n, míg Romain Dumas négyliteres Porschéjét 38-assal szerelték. Ez biztosította, hogy a motorteljesítmény 350 lóerő környékén legyen ezeknél az R-GT autóknál. Mivel egyedi homologizációjú járművekről van szó, az első tapasztalatok után ez változhat. A Delecour által Franciaországban használt Porsche a Deutschland Rallye-n például még 36 milliméteres szűkítővel és nagyjából 25 lóerővel szerényebb teljesítménnyel állt rajthoz, mikor a kocsi tulajdonosa, Richard Tuthill vezette.

 

Andrew

 

2014. október 6.