Get Adobe Flash player

Technikai szabálymódosítások - Az RRC-nek vége…

 

Az RRC-nek vége…

Az új szabály, miszerint az RRC autókat 30 milliméteres turbószűkítő helyett 28-assal kell szerelni, arra kényszerítette a versenyzőket, hogy 2016-ban átgondolják programjukat. Emiatt többen is váltanak, ki autót, ki egyszerűen kategóriát.

Yazeed Al Rajhi azt jelentette be, hogy World Rally Car specifikációjú járgánnyal fog futni, a régi Ford Fiesta RRC helyett a Fiesta csúcskategóriás változatával fog szerepelni a világbajnokságon. A szaúdi versenyző programja Svédországban kezdődik, amit a portugál, a szardíniai, a lengyel, a finn és a brit viadal követ. A pilóta Svéd Rally előtt részt vesz az Artic Lapland Rally-n is.

A világbajnokság vérkeringésében szintén évek óta jelen lévő Eurolamp World Rally Team is hasonlóképpen tesz, Valeriy Gorban és Mait Maarend nevezési lapját is úgy küldték el a Svéd Rally-ra, hogy azon WRC autó szerepel. Az ukrán csapat a jól megszokott MINI John Cooper Works-ökkel támad, a szándékok szerint a svéd futam után a kínai és az ausztrál forduló kivételével mindenhol rajthoz állnak.

Abdulaziz Al-Kuwari mindeközben lecseréli RRC-jét, és új autót használ majd. A típusról egyelőre nincsen döntés, az viszont bizonyos, hogy a katari versenyző a WRC 2-re és a közel-keleti bajnokságra fog koncentrálni. „Az RRC erősebb felépítésű, de a 28 milliméteres szűkítővel sokkal lassabb lesz, mint az R5-ösök”.

Al Rajhi navigátora, Michael Orr a következőképpen kommentálta az Regional Rally Car-ok körül kialakult helyzetet: „Úgy tűnik, az RRC-nek vége…”

 

Andrew

 

2016. január 28.